آمریکا دوست‌ دختر پوتین را تحریم کرد!

بنابر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا،دوست دختر ولادیمیر پوتین هم تحریم شد.

آمریکا دوست‌ دختر پوتین را تحریم کرد!

به گزارش مستقل آنلاین،سی‌ان‌‌ان نوشت:

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه، دوست دختر مشهور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به عنوان بخشی از مجموعه اقداماتی که نخبگان روسی را هدف قرار می‌دهد، در آخرین تلاش دولت بایدن برای مجازات کرملین به دلیل جنگ در اوکراین، تحریم کرد.

 در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمده است:آلینا ماراتوونا کاباوا، که رابطه عاشقانه با رهبر روسیه داشته است، به دلیل اینکه یک رهبر، مقام ارشد، افسر ارشد اجرایی، یا عضو هیئت مدیره دولت فدراسیون روسیه، یکی از وزارت خزانه داری، بوده یا بوده است، تحریم شد.  

 این بیانیه کاباوا 39 ساله را به عنوان "رابطه نزدیک با پوتین" توصیف می کند.  او یکی از اعضای سابق دومای دولتی است "و رئیس فعلی گروه رسانه ملی، یک امپراتوری طرفدار کرملین از تلویزیون، رادیو و سازمان های چاپی است."

 در ماه آوریل، وال استریت ژورنال گزارش داد که تحریم کاباوا توسط ایالات متحده در دست بررسی است، اما این نگرانی وجود داشت که با توجه به نزدیکی او به پوتین، چنین اقدامی باعث تشدید تنش ها شود. کاباوا قبلا توسط اتحادیه اروپا و بریتانیا تحریم شده بود.

 علاوه بر کاباوا، وزارت خزانه داری تعدادی دیگر از الیگارش ها، یک شرکت بزرگ تولید فولاد و دو شرکت تابعه آن و همچنین یک موسسه مالی متهم به اجرای عملیات فرار از تحریم و مدیر کل آن را تحریم کرد.

 به طور جداگانه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، تحریم هایی را علیه سه الیگارشی، یک شرکت دولتی روسی که تحت نظارت وزارت حمل و نقل است، "چهار فرد و یک نهاد که به طور غیرقانونی در خاک اوکراین با همکاری روسیه فعالیت می کنند" و 24 شرکت فعال در حوزه دفاع و فناوری روسیه را تحریم کرد. 

 بلینکن گفت، ایالات متحده همچنین محدودیت های ویزا را برای 893 مقام فدراسیون روسیه و "31 مقام دولت خارجی که برای حمایت از الحاق ادعایی روسیه به منطقه کریمه اوکراین و در نتیجه تهدید یا نقض حاکمیت اوکراین اقدام کرده اند، اعمال کرده است."

 بسیاری از نامگذاری های اعلام شده توسط ایالات متحده الیگارشی ها را هدف قرار می دهند که قبلاً توسط متحدانی مانند بریتانیا، استرالیا، کانادا و اتحادیه اروپا تحریم شده بودند.  آنها در حالی مطرح می شوند که جنگ در اوکراین وارد ششمین ماه خود شده است.

 جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «از آنجایی که مردم بی‌گناه از جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی روسیه رنج می‌برند، متحدان پوتین خود را غنی‌تر کرده‌اند و از شیوه‌های زندگی مجلل حمایت مالی کرده‌اند».  وزارت خزانه داری از هر ابزاری که در اختیار دارد استفاده خواهد کرد تا مطمئن شود که نخبگان روسی و توانمندسازان کرملین به خاطر همدستی خود در جنگی که به قیمت جان های بیشماری تمام شده، پاسخگو خواهند بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها