آمریکا: هم تحریم می‌کنیم هم می‌خواهیم به برجام برگردیم!

تحریم های جدید علیه ایران در حالی فعال شدند که آمریکا ادعا می کند برای بازگشت به برجام آماده است.

آمریکا: هم تحریم می‌کنیم هم می‌خواهیم به برجام برگردیم!

به گزارش مستقل آنلاین وزیر خارجه آمریکا در توییتی عنوان کرد که واشنگتن این اختیار را دارد که ایران را تحریم کند تا به برجام برگردد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از اعمال تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری این کشور علیه ایران در توییتی نوشت: "ما تحریم‌هایی را علیه نهادهایی که درحال مبادله نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران هستند، اعمال کردیم. تا زمانی که ایران آماده بازگشت به اجرای کامل تعهداتش در چارچوب بازگشت متقابل به برجام شود، از اختیارات خود برای هدف قرار دادن صادرات این محصولات استفاده خواهیم کرد."

وزارت خزانه‌داری آمریکا ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه شش نهاد و یک نفتکش به بهانه ارتباط با "شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس" خبر داد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی نیز با اشاره به تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران در بیانیه‌ای نوشت: ایالات متحده به دنبال کردن مسیر دیپلماسی جهت رسیدن به بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: تا زمانی که ایران آماده بازگشت به اجرای کامل تعهداتش باشد، ما به اعمال تحریم علیه فروش غیر قانونی نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران ادامه خواهیم داد./ایسنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها