وضعیت صف‌های خرید و فروش سهام یکشنبه ۲۳ شهریور

بازار در دومین روز معاملاتی هفته متعادل آغاز بکار کرد.

وضعیت صف‌های خرید و فروش سهام یکشنبه ۲۳ شهریور

به گزارش خبرنگار مستقل آنلاین ،امروز یکشنبه ۲۳ شهریور شاخص کل بورس در شروع معاملات با رشد ۱۳۰۰ واحدی رو به رو بود.

شاخص هم وزن اُفت ۶۶۷ واحدی را نشان می‌دهد.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۳ شهریورماه

برترین صف های خرید در پیش گشایش بازار

بازار در دومین روز معاملاتی هفته متعادل و منفی آغاز بکار کرد.

در گروه بانکی‌ها نماد وبصادر با رشد ۴ درصد در قیمت ۳۶۴ تومان قرار گرفت.وبملت در محدوده صفر تابلو با نوسان مثبت دنبال می‌شود.دی نیز مثبت است.وتجارت در محدوده صفر تابلو قرار دارد.

بانک ملت با گذر از حجم بیش از ۶۱۱ میلیون سهم با صف خرید بیش از ۱۱۶ میلیون سهم همراه شد.

در گروه فلزات اساسی نماد فولاد در قیمت ۱۷۳۵ تومان در حال داد و ستد است. فملی در قیمت ۳۳۲۰ تومان رشد نسبی قیمت را تجربه می‌کند. کاوه در قیمت ۲۱۴۴ تومان با صف خرید قابل توجهی روبروست.

در گروه چند رشته ای‌ها نماد وغدیر با گذر از حجم بیش از ۱۱ میلیون سهم با رشد ۱ درصد در قیمت ۱۶۳۰ تومان قرار گرفت. وصندوق نیز رشد ۱ درصد دارد.

معدنی‌ها با افزایش تقاضا در حال داد و ستد هستند. ومعادن در قیمت ۱۶۳۸ تومان قرار دارد. کگل با رشد حداکثری قیمت روبروست. کچاد در قیمت ۱۸۴۴ تومان رشد بیش از ۴ درصد دارد.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۳ شهریورماه

نقشه بازار در ۲۰ دقیقه شروع معاملات

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۹ هزار و ۶۰ واحدی (۰.۵ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۲ هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۲ درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۷۱ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۷۴ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۴۸ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نمادهای «فملی», «فولاد» و «وبصادر» در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

بازگشایی نماد‌های معاملاتی (شبریز)، (شپنا)، (شبندر)، (شتران)

سازمان بورس با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع می‌رساند، نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت تبریز (شبریز)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت تهران (شتران) با توجه به افشای اطلاعلات با اهمیت گروه الف بدون محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله هستند.

در ساعت ۹ و ۵۵ دقیقه جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هفت هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به حدود پنج هزار میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش #وملی، #خگستر و #آریان به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه صنعتی ملی ۵۲۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید #زاگرس، #ثامید و #آریا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان (۷۱ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر دو هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان (۳۶ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۳۳ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۲۶ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف توسعه و عمران امید (#ثامید) به ۴ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"خودرو و ساخت قطعات" کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "انبوه‌سازی، املاک و مستغلات" قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن حدود ۷۴۰ میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه "محصولات شیمیایی" با تقاضای خرید ۸۰۰ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۳ درصد از ۹ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع سه هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۱۲ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به حدود ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

در بانکی‌ها وبملت با افزایش تقاضا در محدوده مثبت قرار گرفت.وتجارت در قیمت ۳۱۸ تومان قرار دارد.

نماد وبصادر مجددا با صف خرید بیش از ۱۴۰ میلیون سهمی همراه شد.

نمای کلی بازار در پایان معاملات امروز

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۳ شهریورماه

شاخص کل با کاهش ۵ هزار واحدی به کار خود پایان داد.ارزش کل معاملات به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسید.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها