عضو هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد:

تکمیل طرح‌های توسعه ایمیدرو با اعتبار ۱.۲۸ میلیارد دلاری طی امسال

عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو گفت: امسال برای تکمیل طرح‌های توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش مجموع یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار برنامه‌ریزی شده است.

تکمیل طرح‌های توسعه ایمیدرو با اعتبار ۱.۲۸ میلیارد دلاری طی امسال

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، امیر خرمی‌شاد افزود: مجموع طرح‌های آماده افتتاح به ارزش ۳۰۸ میلیون دلار است که اشتغال‌زایی مستقیم آن به بیش از ۷۶۰ نفر می رسد.

معدن جانجا؛ نمونه بارز مشارکت دولت و بخش خصوصی

عضو هیات عامل ایمیدرو با اشاره به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای توسعه معادن در نقاط مختلف کشور، اعلام کرد: نمونه بارز مشارکت بخش خصوصی و دولت، معدن «جانجا» در استان سیستان و بلوچستان است. وی افزود: فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای معدن جانجا، بزرگترین کنسرسیوم بخش خصوصی معدن انجام شده است. برنده فراخوان معرفی شده و اکنون در حال انجام فعالیت‌های آماده‌سازی معدن است.

خرمی شاد عنوان کرد: راه اندازی معدن طبق تعهد سرمایه‌گذاران پس از ۲ سال با مشارکت مالی مردم بومی منطقه عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: ذخیره این معدن افزون بر ۵۸۰ میلیون تن مس و طلا برآورد شده است.

اجرای پروژه های نیروگاهی

خرمی شاد همچنین به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای تولید ۱۲ هزار مگاوات برق اشاره کرد و ادامه ‌داد: برنامه اجرایی پروژه‌های نیروگاهی با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی به میزان هفت میلیارد دلار با هماهنگی وزارت نیرو در اواخر سال گذشته انجام و اکنون هشت نیروگاه وارد فاز عملیاتی شده است.

راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا با راهبری ایمیدرو

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا برای نخستین بار در کشور، گفت: ایران سالانه هشت تن تولید طلا در معادن دارد که حاکی از رشد حدود ۱۰ برابر نسبت به سال ۹۱ دارد.

وی افزود: روش فروش طلا تاکنون به صورت عرضه فیزیکی شمش طلا بوده است که لزوما منافع دولت و تولیدکنندگان طلا و مشتریان را تامین نمی‌کرده است. همچنین موضوع امنیت، خروج طلا از کشور و کاهش ذخایر طلا، از جمله چالش‌های این روش بوده است.

خرمی‌شاد خاطرنشان‌کرد: به ‌منظور مدیریت موضوع، ایمیدرو به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت ماموریت یافت تا در سریعترین زمان ممکن و با تکیه بر مکانیزم شفاف بورس کالا، اقدام به راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا کند. وی گفت: ایمیدرو با در اختیار داشتن 2 معدن طلای موته و زرشوران با مجموع تولید به ترتیب ۳۳۰ و ۹۱۴ کیلوگرم در سال ۱۴۰۰ به عنوان یکی از تولیدکنندگان عمده طلا در کشور شناخته می شود که به‌منظور بهبود فروش محصولات خود در بورس کالا اقدام به تعریف الگوی جدیدی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها