روسیه ذخایر گندم اوکراین را ربود

به گزارش دادستانی اوکراین،روسیه ذخایر گندم این کشور را ربوده و به ترکیه اعزام می کند..

روسیه ذخایر گندم اوکراین را ربود

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

به گفته یک مقام اوکراینی و سند مشاهده شده، اوکراین از ترکیه درخواست کرده است که کشتی باری ژیبک ژولی با پرچم روسیه را که حامل محموله غلات اوکراینی از بندر بردیانسک تحت اشغال روسیه است، توقیف و دستگیر کند. 

 این مقام وزارت خارجه اوکراین با استناد به اطلاعات دریافتی از اداره دریایی این کشور، گفت که ژیبک ژولی 7146 دات ولت اولین محموله حدود 4500 تن غلات را از بردیانسک بارگیری کرده است که به گفته این مقام متعلق به اوکراین است.

در نامه ای به تاریخ 30 ژوئن(اول تیر) به وزارت دادگستری ترکیه، دفتر دادستان کل اوکراین به طور جداگانه مبنی بر اینکه ژیبک ژولی در "صادرات غیرقانونی غلات اوکراینی" از بردیانسک دست داشته و با 7000 تن محموله به سمت کاراسو، ترکیه حرکت کرده است. 

 در این نامه آمده است که دفتر دادستان کل اوکراین از ترکیه خواسته است که "بازرسی از این کشتی دریایی انجام دهد، نمونه هایی از غلات را برای معاینه پزشکی قانونی توقیف کند، و از خدمه کشتی اطلاعاتی در مورد محل چنین غلاتی درخواست کند"، و افزود که اوکراین آماده است تحقیقات مشترکی را با مقامات ترکیه انجام دهد. 

 یک مقام مستقر در روسیه در مناطق تحت اشغال روسیه در منطقه Zaporizhzhia اوکراین روز پنجشنبه گفت که پس از توقف چند ماهه اولین کشتی باری بدون نام بردن از ژیبک ژولی بندر بردیانسک را ترک کرده است.

 اوکراین روسیه را به سرقت غلات از مناطقی که نیروهای روسیه از زمان آغاز تهاجم روسیه در اواخر فوریه تصرف کرده اند، متهم کرده است.  کرملین پیشتر دزدی غلات اوکراینی توسط روسیه را رد کرده بود.

 KTZ Express مستقر در قزاقستان به رویترز تأیید کرد که ژیبک ژولی متعلق به این شرکت است، اما گفت که تحت اجاره نامه - زمانی که هیچ خدمه یا تدارکاتی در اجاره وجود ندارد - توسط شرکت روسی Green-Line گرفته شده است، که تحت هیچ یک تعیین نشده است. 

 KTZ Express افزود که در حال رایزنی با طرف های درگیر است و از تمامی تحریم ها و محدودیت ها تبعیت خواهد کرد. این مقام وزارت خارجه اوکراین افزود: کشتی به سمت بندر کاراسو ترکیه در حرکت بود.

 داده های ردیابی کشتی Refinitiv در روز جمعه نشان داد که کشتی موقعیت خود را در لنگرگاه نزدیک بندر Karasu گزارش کرد.  داده ها نشان می دهد که این دریاچه از نزدیک کریمه از دریای سیاه عبور می کند.  بردیانسک را در 48 ساعت گذشته به‌عنوان مقصد خود فهرست نکرده است - اما داده‌های ردیابی به فرستنده‌هایی که موقعیت‌های خود را به‌روزرسانی می‌کنند، متکی است.

 در اوایل ماه جاری، وزیر دفاع روسیه گفت که بنادر بردیانسک و ماریوپل اوکراین که تحت کنترل نیروهای روسیه هستند، آماده از سرگیری حمل و نقل غلات هستند.

 کشورهای غربی روسیه را به ایجاد خطر قحطی جهانی با جلوگیری از صادرات غلات اوکراین از طریق بنادر دریای سیاه متهم کرده اند.  مسکو مسئولیت بحران بین المللی غذا را رد کرده و تحریم های غرب را مقصر می داند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها