سی ان بی سی:

زمستان کریپتو در راه است

رسانه مشهور آمریکایی از دوره رکود ارزهای دیجتال در اقتصاد جهان خبر داد.

زمستان کریپتو در راه است

به گزارش مستقل آنلاین،سی ان بی سی نوشت:

فروش ارزهای دیجیتال در روز چهارشنبه بیش‌تر شد و بیت کوین به سطح کلیدی 20000 دلار سقوط کرد.

بر اساس داده های کوین بیس، بیت کوین تا 10 درصد سقوط کرد و به پایین ترین حد روزانه 20166 دلار رسید.  آخرین معامله با 21658 دلار بود که حدود 3 درصد کاهش داشت.  بزرگترین ارز دیجیتال جهان از زمان اوج محبوبیت کریپتو در نوامبر 2021 تقریباً 70 درصد سقوط کرده است.

چارلی موریس، بنیانگذار شرکت مدیریت دارایی دیجیتال ByteTree، گفت که 20000 دلار نزدیک به اوج آخرین دوره صعودی بزرگ بیت کوین در سال 2017 است و بنابراین "ممکن است ثابت شود که یک سطح حمایتی است."

او به CNBC گفت: «بیت‌کوین با 20 هزار دلار از اوج سال 2017 هیچ درآمدی نداشته است، اما این بازدهی بزرگ را در تمام بازه‌های زمانی قبلی پنهان می‌کند.»

 توکن های دیجیتال در حال سقوط آزاد هستند زیرا ترس از افزایش تورم، افزایش نرخ بهره تهاجمی و مشکلات نقدینگی در اقتصاد جهان به خصوص آمریکا در فضای کریپتو بازارهای ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار داده است.

انتظار می‌رود که فدرال رزرو در این هفته نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد، حرکتی که سهام و سایر دارایی‌های پرخطر - از جمله کریپتو را به وحشت انداخته است.

مصطفی المشیتا، معاون اجرایی شرکت کریپتو کانادایی SDM، گفت که کریپتو در «محیط خطرپذیری» گسترده‌تری که بر بازارها تأثیر می‌گذارد گرفتار شده است.

 او گفت: «آنچه که ما تجربه می کنیم تأثیر بدتر شدن روند اقتصاد کلان است که در آن تورم به دلیل مسائل زنجیره تأمین در حال افزایش است.»

در اوایل این هفته، شرکت وام‌دهنده کریپتو سلسیوس شروع به مسدود کردن دسترسی کاربران به وجوه آنها کرد و این گمانه‌زنی را برانگیخت که ممکن است شرکت به زودی ورشکسته شود.

 سرمایه گذاران نگران هستند که انحلال احتمالی ممکن است منجر به دردسر بیشتر برای کریپتو شود و به طور بالقوه سایر بازیگران اصلی را سرنگون کند.

 مارکوس سوتیریو، تحلیلگر گلوبال بلاک، کارگزار دارایی دیجیتال مستقر در بریتانیا، گفت: «اگر شرکت سلسیوس ورشکسته شود، یک فاجعه ممکن است رخ دهد که در آن سرمایه گذاران روی بیت کوین و اتریوم،نابود می شوند.

سلسیوس دارایی‌های زیادی را در فضای غیرمتمرکز مالی دارد، از جمله staked ether، توکنی که توسط استارت‌آپ Lido Finance ارائه می‌شود که ارزش آن برابر با اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ است.

 مارک-توماس آرجون، دستیار تحقیقاتی CoinShares، در یادداشتی که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: سلسیوس ممکن است مجبور شود دارایی های خود را بفروشد تا بازخریدها را برآورده کند، زیرا ETH اساسی بدون تاریخ برداشت قفل شده است.

پس از فروپاشی 60 میلیارد دلاری دو توکن محبوب در ماه گذشته، بازار کریپتو در حال حاضر متزلزل بود.  اکنون، بازیگران کلیدی در فضا برای یک بازار نزولی بلندمدت به نام «زمستان کریپتو» آماده می‌شوند.

شرکت‌های متعددی هزینه‌ها را به‌طور چشمگیری کاهش داده‌اند، به طوری که کوین‌بیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که حدود ۱۱۰۰ نفر را اخراج می‌کند.

 اکنون نیز گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که Three Arrows Capital، یک صندوق تامینی ارزهای دیجیتال، در آستانه سقوط است.  زو شو، یکی از بنیانگذاران این شرکت، گفت که "در حال برقراری ارتباط با طرف های مربوطه است و کاملا متعهد به انجام این کار است."

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها