فعلا خرید و فروش سکه و طلا انجام نمی شود!

از روزهای پایانی هفته گذشته طلافروشان از فروش طلا و سکه به متقاضیان امتناع می‌کنند. آنها می‌گویند فعلا خریدوفروشی انجام نمی‌شود. علت این اتفاق چیست؟

فعلا خرید و فروش سکه و طلا انجام نمی شود!

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران دراین خصوص بیان کرد: باتوجه به نوساناتی که در روزهای پایانی هفته گذشته در قیمت‌ طلا و سکه وجود داشت و ناهماهنگی بین قیمت سایت‌ها و قیمت بازار، طلافروشان نمی‌توانستند درست نرخ‌ها را دریافت کنند در نتیجه خریدوفروش‌ها به حداقل رسیده بود.

او ادامه داد: درحال حاضر باتوجه به اینکه حباب سکه  نسبت به طلای آب‌شده به اوج خود رسیده و کاذب است امیدواریم با نظارت و کنترل بانک مرکزی بر قیمت ارز، ثبات و کاهش قیمت به بازار برگردد در این صورت مشکل حل می‌شود.

بذرافشان پیشتر در مورد امکان تداوم روند قیمت طلا و سکه گفته بود: نسبت به اواسط هفته گذشته بازار مقداری روند کاهشی داشته. قیمت سکه امروز و در اولین روز کاری هفته، حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته.

او ادامه داد: در بازارهای جهانی نیز در این چند روز اتفاق خاصی نیفتاده است. باتوجه به نوسانات قیمت دلار و اتفاقات سیاسی در هفته گذشته، روند قیمت‌ها صعودی بود.  این روند افزایشی بیش از حد بوده و اکنون بازار باید روندی کاهشی را در پی بگیرد که درحال وقوع است.

بذرافشان گفت: در آینده ممکن است بین یک تا سه درصد در بازار طلای داخلی کاهش یا افزایش داشته باشیم. اگر بانک مرکزی بر بازار ارز نظارت داشته باشد و آن را کنترل کند احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود دارد.

گفتنیست، بازارهای طلا و سکه، در هفته گذشته نوساناتی داشتند. سکه بین دو کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومانی در نوسان بود اما در نهایت بازار با کانال پایین‌تر بسته شد. برخی کارشناسان روند اصلاحی پس از صعود هفته گذشته و نوسان محدود اونس جهانی را دلیل این موضوع می‌دانند./ تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها