مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان خبرداد:

ابلاغ قرارداد اجرای 2 طرح فولادی در استان کردستان

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان از ابلاغ قرارداد اجرای 2 طرح فولادی در این استان به شرکت های ایرانی خبر داد.

ابلاغ قرارداد اجرای 2 طرح فولادی در استان کردستان

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا احمدی با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت صنایع فولاد کردستان پس از برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار و برنده شدن شرکت های ایرانی، قرارداد احداث واحدهای «فولادسازی و ورق نورد گرم» و «تولید آهن اسفنجی» را برای اجرا ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، ظرفیت طرح فولادسازی و ورق نورد گرم یک میلیون تن (در شهرستان قروه) به روش CSP (نورد پیوسته ورق های فولادی) و ظرفیت طرح تولید آهن اسفنجی 1.6 میلیون تن (در شهرستان بیجار) به روش پِرِد است.

سرمایه گذاری حدود 20 هزار میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان با اشاره به میزان سرمایه پیش بینی شده برای این طرح ها، تصریح کرد: برای طرح فولادسازی و ورق نورد گرم، حدود 16 هزار میلیارد تومان و طرح تولید آهن اسفنجی حدود 4 هزار میلیارد تومان سرمایه برآورد شده است.

وی افزود: میزان اشتغال مستقیم این 2 طرح حدود 1500 نفر و اشتغال غیر مستقیم حدود 15 هزار نفر (طبق استاندارد صنعت فولاد به ازای هر یک اشتغال مستقیم، 10 اشتغال غیر مستقیم) است.

احمدی خاطرنشان کرد: طبق قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی تولیدی و صنعتی و اجرایی کشور، تا حد ممکن از تجهیزات و ماشین آلات ساخت داخل در طرح فولادسازی و ورق نورد گرم و با استفاده از فناوری شرکت ایتالیایی دانیلی و در طرح تولید آهن اسفنجی به دلیل بومی بودن فناوری مورد استفاده (پِرِد)، از سازندگان داخلی بهره گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: مدت زمان اجرای طرح فولادسازی و ورق نورد گرم ، 48 ماه و طرح تولید آهن اسفنجی 36 ماه است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها