آغاز بحران اقتصادی در جهان/ژاپن نخستین قربانی

طبق بررسی ها،جهان وارد دوره شدید بحران اقتصادی خواهد شد و ژاپن نخستین کشوری بوده که وارد بحران شده است.

آغاز بحران اقتصادی در جهان/ژاپن نخستین قربانی

به گزارش مستقل آنلاین،روزنامه آساهی نوشت:

بر اساس داده های منتشر شده ، به دلیل کاهش قیمت ها و محدودیت های COVID-19، هزینه ها و سرمایه گذاری ها کاهش یافت، اقتصاد ژاپن با نرخ رشد سالانه 1 درصدی بدتر از حد انتظار کاهش یافت.

دولت ژاپن گفت که تولید ناخالص داخلی واقعی ژاپن یا تولید ناخالص داخلی، مجموع ارزش محصولات و خدمات یک کشور، در ژانویه تا مارس 0.2 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافته است.

سومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه پایانی سال گذشته رشد متوسطی داشت، اما اقتصاد سه ماهه قبل از آن سقوط کرد.

جنگ روسیه در اوکراین باعث شده است که قیمت‌های انرژی از قبل همچنان بالاتر باشد، که یک شوک منفی بزرگ برای ژاپن فقیر از منابع انرژی است. ین ژاپن ضعیف شده است که منجر شده واردات نسبتاً گران شود.

ژاپن هرگز قرنطینه نداشته است، اما به طور دوره‌ای محدودیت‌هایی را برای کسب‌وکارها اعمال کرده است، و عمدتاً از رستوران‌ها و بارها خواسته است تا برای جلوگیری از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، زودتر تعطیل شوند. آخرین این محدودیت ها در ماه مارس پایان یافت.

برخی از کارشناسان پزشکی می گویند که این کشور از آن زمان تاکنون شاهد افزایش موارد کووید-19 بوده است، زیرا این نوع ویروس مسری تر است. ژاپن تاکنون حدود 30000 مورد مرگ ناشی از کووید-19 را ثبت کرده است.

تحلیلگران می گویند اعمال مجدد محدودیت ها برای مهار گسترش ابتلاها و تاثیر تورم که بر قدرت مخارج خانوار فشار می آورد، رشد را به سمت پایین می کشد. اما برخی انتظار دارند که در ماه‌های آینده رونق اقتصادی حاصل شود.

تاکایوکی توجی، اقتصاددان در این باره گفت: «پس از شروع بد سال، ما فکر می‌کنیم که اقتصاد در این سه‌ماهه به لطف بهبود هزینه‌های مصرف‌کننده، به‌ویژه در بخش خدمات، پس از برداشته شدن کامل محدودیت‌های COVID-19 در ژاپن، رونق خواهد گرفت.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها