وزیر نفت اعلام کرد:

برنامه جدید دولت برای افزایش قیمت بنزین؟

وزیر نفت در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره افزایش قیمت بنزین اظهارنظر کرد.

برنامه جدید دولت برای افزایش قیمت بنزین؟

وزیر نفت با تاکید بر این که دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، افزود: وزارت نفت با تعدادی از پیمانکاران و کارگاه هایی که توانمندی گاز سوز کردن خودروها را دارند  قرارداد دارد.  هم اکنون نیز گاز سوز کردن رایگان خوردورهای عمومی و وانت بارها آغاز شده است.

اوجی تصریح کرد: هر خوردرو گاز سوز برای ما ۱۱ میلیون تومان هزینه در بر دارد و تا پایان  امسال بیش از ۲۰۰ هزار خودرو گاز سوز خواهند شد.

وی درباره ظرفیت پالایشی کشور نیز گفت: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری در این بخش صورت نگرفته است، اما در دولت سیزدهم، وزارت نفت احداث یک پتروپالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس را برعهده گرفته است که  در قانون بودجه نیز تصویب شد.

وزیر نفت ادامه داد: همچنین ۸ طرح برگزیده پتروپالایشی از قبل برنامه‌ریزی شده است که در دولت فعلی مسائل مربوط به موافقت‌ اصولی، مجوز خوراک و تنفس خوراک آن را حل کردیم. از طرفی در پالایشگاه‌های فعلی طرح‌های ارتقا ظرفیت کیفی و کمی را دنبال می‌کنیم تا ضمن تأمین پایدار سوخت در کشور صادرات محصولات  فراورده‌های نفتی را نیز داشته باشیم.

اوجی با اشاره به انعقاد قرارداد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با یکی از خودروسازهای بزرگ کشور در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی گفت: با حمایت صنعت نفت این شرکت خودرو ساز اقدام به گاز سوز کردن خودرو ها کرده است.

وزیر نفت افزود: به احتمال زیاد امسال یکی از پالایشگاه های ۶۰ هزار بشکه ای میعانات و نفت خام کشور به بهره برداری می رسد و تا ۵ سال آینده ظرفیت پالایشی کشور یک میلیون بشکه افزایش خواهد یافت، همچنین در ماه های اخیر ۸ طرح پترو پالایشی کشور فعال شده که بخش اصلی تامین مالی این پروژه ها از طریق هلدینگ های پتروشیمی، بانک ها و فایننس های خارج انجام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها