شرکت آلومینای ایران، تنها تولید کننده سه محصول استراتژیک در ایران

شرکت آلومینای ایران، تنها تولید کننده سه محصول استراتژیک هیدروکسید آلومینیوم، آلومینای متال گرید و آلفا آلومینا در ایران است و همچنین به عنوان یکی از تولیدکنندگان شمش آلومینیم در کشور محسوب می شود.

شرکت آلومینای ایران، تنها تولید کننده سه محصول استراتژیک در ایران

 بوکسیت به عنوان ماده اولیه و خوراک کارخانه آلومینای جاجرم می باشد. که سالیانه بیش از ۸۰۰ هزار تن از این ماده معدنی در فرآیند تولید آلومینا مصرف می‌شود.

آلومینیوم به عنوان یک فلز استراتژیک بیشترین نرخ رشد مصرف را در میان فلزات طی سه دهه اخیر دارا بوده و کاربردی ترین فلز بعد از آهن است در بسیاری از صنایع با تکنولوژی بالا و صنایع نظامی جایگاه ویژه ای دارد و نقش مهمی در بازسازی پایه های اقتصادی و صنعتی کشور دارد. بر اساس چشم انداز افق ۱۴۰۴، ایران باید به تولید ۱.۵ میلیون تن آلومینیوم در سال برسد اما چالش هایی در برابر این صنعت وجود دارد. یکی از بزرگترین چالش های پیش روی تولید آلومینیوم، عمدتا تآمین مواد اولیه بخصوص بوکسیت است که علی رغم کمبود بوکسیت در کشور یکی از باارزش ترین معادن بوکسیت شرکت حدود ۳ سال است که تعطیل می باشد و تولید این فلز استراتژیک را تحت تأثیر قرار داده و در سال جاری جهت تامین بخشی از خوراک کارخانه به ناچار از طریق کشور ترکیه تامین می‌شود.

این همایش ملی با هدف معرفی بیشتر شرکت آلومینای ایران و محصولات آن در کشور، آشنایی با آخرین یافته های علمی و فناوری های نوین دوستدار محیط زیست در زمینه های اکتشاف، استخراج و فرآوری، تولید آلومینا و آلومینیوم برای تحقق توسعه پایدار و رفع موانع موجود در چرخه تولید از استخراج بوکسیت تا تولید آلومینا و آلومینیوم و اینکه لازمه تولید آلومینا داشتن بوکسیت است، در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. امید است تا با تحقق اهداف پیش بینی شده همایش گام مهمی در رونق تولید و رشد و شکوفایی کشور عزیزمان ایران برداریم.

   شورای سیاستگذاری همایش بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها