حمل و نگهداری ارز غیر قانونی شد

رونمایی از مصادیق جدید قاچاق ارز

حجم ویدیو: 3.23M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58

حمل و نگهداری ارز غیر قانونی شد

طبق مصوبه مجلس، ورود و خروج ارز از کشور، از مصادیق قاچاق شناخته می‌شود و مالکان ارز برای اینکه دچار عواقب آن نشوند، باید میزان دارایی خود را در مدت ۳ ماه در سامانه ثبت کنند.

خریداران و فروشندگان ارز خارج از چارچوب قانونی و حتی معامله‌گران فردایی ارز نقره داغ می‌شوند و مراقب باشید که اگر دلاری در خانه دارید و آن را ثبت نکنید، ممکن است به‌عنوان کالای قاچاق ضبط و به‌عنوان قاچاقچی ارز شناخته شوید.

 

انجام معامله ارزی در کشور، تحت هر عنوان نظیر خرید، فروش، حواله، معاوضه یا صلح، مگر آنکه حداقل یکی از طرفین معامله، صرافی مجاز، بانک یا مؤسسه مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی باشد، به‌عنوان قاچاق شناخته می‌شود و معاملاتی که با مجوز بانک مرکزی و در حدود ضوابط تعیین شده این بانک توسط اشخاصی نظیر واردکنندگان و صادرکنندگان و معامله‌گران در بورس‌های کالایی صورت می‌گیرد، قانونی خواهد بود.

 

بر اساس قانون مصوب مجلس، معاملات فردایی ارز غیرقانونی و در حکم قاچاق خواهد بود. هرگونه انجام کارگزاری خدمات ارزی در داخل ایران برای اشخاص خارج از کشور بدون مجوز انجام عملیات صرافی از بانک مرکزی غیرقانونی و قاچاق است./همشهری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها