اینستاگرام بسازید و ارز دیجیتال هدیه بگیرید!

مارک زاکربرگ مالک اینستاگرام ارز دیجیتالی را طراحی کرده است که پاداش کاربران فیسبوک و اینستاگرام است.

اینستاگرام بسازید و ارز دیجیتال هدیه بگیرید!

مارک زاکربرگ به دنبال توسعه ارزهای دیجیتال با نام مستعار «Zuck Bucks» برای کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام به عنوان بخشی از مجموعه محصولاتی است که برای کاهش وابستگی پلت‌فرم‌هایش به تبلیغات در متاورس آینده طراحی شده‌اند.

 گروه مادر فیس‌بوک متا، به دنبال توسعه طیف وسیعی از محصولات مجازی - از جمله توکن‌های دیجیتال و «کوین‌های سازنده» - برای تنوع بخشیدن به درآمد و احیای کاربران و هواداران خود است که به طور فزاینده‌ای به رقبای جدیدتر مانند TikTok روی آورده‌اند.

در حالی که متا ارائه‌دهنده شبکه رسانه‌های اجتماعی غالب است – درآمد آن در سال ۲۰۲۱ با افزایش ۳۷ درصدی به ۱۱۸ میلیارد دلار رسید، زیرا تبلیغ‌کنندگان برای رسیدن به ۴.۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه فیس‌بوک و اینستاگرام تلاش می‌کردند.

 بر اساس گزارش فایننشال تایمز که برای اولین بار این داستان را گزارش کرد، متا ثابت کرده است به سرعت محصولات موفقی را عرضه می کند که توسط رقبایی مانند اسنپ چت عرضه شده است، اکنون نیز در حال بررسی راه هایی برای کسب درآمد بیشتر از کاربران خود است.

 محصولاتی که مورد بررسی قرار می‌گیرند شامل «نشان‌های اجتماعی» یا «نشان‌های شهرت» هستند که می‌توانند به عنوان پاداش توسط کاربران استفاده شوند.  همچنین او به دنبال "کوین های خالق" است که می تواند توسط اینفلوئنسرها در اینستاگرام استفاده شود.

این اولین باری نیست که فیس بوک به دنبال ورود به دنیای مالی مجازی بود.  در سال 2009 مجموعه Facebook Credits را برای تسهیل خریدهای درون برنامه ای در بازی های بسیار محبوب آن زمان مانند Zynga's FarmVille راه اندازی کرد.  اگرچه این اقدام موفقیت آمیز بود، اما چهار سال بعد پس از رشد بین المللی فیس بوک که باعث تبدیل ارزهای خارجی پرهزینه شد، پروژه لغو شد.

 متا همچنین به دنبال ورود به دنیای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است و برنامه‌هایی برای ادغام آن‌ها در اینستاگرام و فیسبوک دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها