رونمایی ایلان ماسک از اینترنت در هواپیما

استارلینک متعلق به ایلان ماسک از تکنولوژی وای فای هنگام پرواز رونمایی کرد.

رونمایی ایلان ماسک از اینترنت در هواپیما

اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک اعلام کرد که در پی رونمایی از یک آنتن مخصوص هوانوردی برای اتصال  استارلینک، سرویس اینترنت پرسرعت جهانی در صنعت هوانوردی است. اقدامی که می تواند انقلابی در تکنولوژی باشد.

جاناتان هوفلر، معاون رئیس اسپیس ایکس، دوشنبه در کنفرانس Satellite 2022 گفت: «اتصال به اینترنت در هواپیماها چیزی است که ما معتقدیم برای رونمایی آماده است.»

اینترنت در حین پرواز برنامه ای است که اسپیس ایکس از زمانی که این شرکت شروع به ارائه سرویس استارلینک کرد، درباره آن صحبت کرده است. هافلر گفت که انتظارات مسافران سفرهای هوایی از خدمات اینترنتی "سریعتر از تغییر فناوری تغییر کرده است" و فرصتی را برای استارلینک ایجاد کرده است.

وی در تشریح این فناوری بیان کرد"رویکرد ما برای اتصال در آسمان بسیار شبیه به آن در خانه است: شما وارد خانه خود می شوید و اینترنت با سرعت بالا کار می کند."

خطوط هوایی با ارائه دهندگان پهنای باند ماهواره ای برای Wi-Fi در حین پرواز، با Viasat و Intelsat -  در پروازهای خطوط هوایی از جمله Delta، JetBlue، American Airlines و United  راه اندازی می شود. سرویس‌های موجود از ماهواره‌ها در مدارهای دور استفاده می‌کنند، ماهواره‌های استارلینک نزدیک‌تر به زمین می‌چرخند و می‌توانند سرعتی را که مسافران در حین پرواز مشاهده می‌کنند، افزایش دهند. علاوه بر این، شبکه جهانی ماهواره های استارلینک به این معنی است که هواپیماها می توانند بدون اختلال به اینترنت متصل شوند.

هافلر تاکید کرد که اسپیس ایکس در حال حاضر در حال "اخذ گواهینامه ها" برای تایید ترمینال ها با انواع هواپیماها است که یک مانع قانونی برای ورود به بازار اتصال در پرواز است.

اسپیس ایکس تا به امروز حدود 2000 ماهواره استارلینک را برای پشتیبانی از شبکه جهانی خود به فضا پرتاب کرده است.

هافلر گفت که SpaceX در حال حاضر حدود 250000 مشترک استارلینک دارد که این تعداد شامل مصرف کنندگان و مشتریان سازمانی است. کاربران این شرکت ماهیانه 99 دلار برای سرویس استاندارد و 500 دلار در ماه برای سطح برتر پرداخت می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها