جنگ اوکراین، بی ام و را ورشکست می کند!

شرکت بی‌ ام و اعلام کرد که جنگ اوکراین بر تولیدات آنها تاثیر گذاشته و در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

جنگ اوکراین، بی ام و را ورشکست می کند!

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

میشلن و بی‌ام‌و از آخرین شرکت‌هایی بودند که روز چهارشنبه نسبت به اختلال در کسب‌وکارشان ناشی از حمله روسیه به اوکراین هشدار دادند، و نیز که گروه تبلیغاتی Publicis گفت که کنترل زیرمجموعه روسی خود را برای محافظت از کارکنان واگذار کرده است.

 فهرست شرکت‌های غربی که فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند یا از روسیه خارج شده‌اند، پس از اعمال تحریم‌های غرب با هدف محدود کردن دسترسی مسکو به منابع مالی، در حال افزایش است.

 بی‌ام‌و آلمان با کاهش پیش‌بینی سود خود، به دیگر خودروسازان پیوست تا تأثیر بحران در حال وقوع در اوکراین را بر عملیات خود شرح دهد.

 حمله روسیه به اوکراین و محدودیت‌های ناشی از  ۲ سال همه گیری کووید-19 در چین، خودروسازان از تویوتا (7203.T) تا تسلا را مجبور به تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش قیمت‌ها کرده است و بسیاری از آنها نسبت به ضرر بیشتر در صورت عدم ثبات شرایط هشدار می‌دهند.

 شرکت بی ام و اعلام کرد در حالی که هنوز می تواند برخی از قطعات را از غرب اوکراین تامین کند و تامین کنندگان جایگزین را برای ادامه تولید درگیر می کند، انتظار می رود در هفته های آینده وقفه های بیشتری در خط تولید خود شاهد باشد.

 میشلین فرانسه (MICP.PA) که اولین سازنده بین المللی تایر بود که در سال 2004 تولید خود را در روسیه آغاز کرد، تولید را در کارخانه خود در داویدوو که حدود 750 کارمند دارد، به حالت تعلیق درآورد.

 در این بیانیه آمده است: "مشکلات زیادی وجود دارد - به این معنی که ما در انتقالات مالی اختلال داریم و مشکل بی ثباتی ارز وجود دارد." 

میشلن گفت است که اولویت آن حمایت از کارمندان آسیب دیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها