امضای قرارداد نفتی ۲۰ ساله در آستانه سال نو!

قرارداد توسعه فاز دوم لایه نفتی میدان مشترک پارس‌جنوبی در چارچوب قراردادهای جدید بالادستی امضا شد.

امضای قرارداد نفتی ۲۰ ساله در آستانه سال نو!

امضای قرارداد نفتی ۲۰ ساله در آستانه سال نو!

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، قرارداد توسعه فاز دوم لایه نفتی پارس جنوبی در چارچوب قراردادهای جدید بالادستی بعد از ظهر دیروز (سه‌شنبه، ۲۴ اسفندماه) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت در سالن شهید بهشتی ساختمان مرکزی وزارت نفت امضا شد.

 

به منظور توسعه فاز دوم این میدان، مذاکرات فنی، مالی و قراردادی پیش از این آغاز شده بود و در چند ماه اخیر برنامه‌ریزی با جدیت دنبال، پیگیری و در نهایت قرارداد آن نهایی شد.

 

قرارداد توسعه این میدان به مدت ۲۰ سال و در چارچوب قرارداد جدید بالادستی مذاکره و نهایی شده است، طرف قرارداد موظف است تمامی منابع مالی لازم به‌منظور اجرای طرح شامل هزینه‌های مستقیم سرمایه‌ای، هزینه‌های غیرمستقیم و هزینه‌های بهره‌برداری را تأمین کند.

 

لایه‌ نفتی میدان مشترک پارس جنوبی با میزان نفت درجای حدود ۹۰۰ میلیون بشکه، در خلیج‌فارس و در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری از ساحل ایران و در مرز مشترک با کشور قطر واقع شده و ادامه جانبی میدان الشاهین قطر است. لایه نفتی اثبات شده پارس جنوبی شامل سازندهای سروک، کژدمی، داریان بالایی (اصلی‌ترین پتانسیل مخزنی) و داریان پایینی است.

 

در همین رابطه محمد مهاجری روزنامه‌نگار به دلیل ناشناس ماندن طرف قرارداد و همچنین بی‌خبری رسانه‌ها از چگونگی نهایی شدن این متن توئیت کرد:

در اوج ترقه بازی شب چهارشنبه‌سوری، قرارداد ٢٠ ساله توسعه لایه نفتی ‎پارس جنوبی (که ٩٠٠ میلیون بشکه نفت دارد) با حضور ‎وزیر نفت امضا شده، که نه معلوم است طرف قرارداد کیست و نه مبلغش چقدر است.

 معامله یک گونی پیاز در میدان تره بار از این ‎شفاف‌تر است!

#دولت_یواشکی

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها