با مشارکت ایمیدرو و دانشگاه خواجه نصیر انجام می شود:

تدوین راهکارهای توسعه ای برای مصرف انرژی در واحدهای تابعه ایمیدرو

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی (HSEE) ایمیدرواعلام کرد: طرح تدوین راهکارهای توسعه ای برای مصرف انرژی در واحدهای تابعه ایمیدرو با مشارکت ایمیدرو و دانشگاه صنعتی خواجه نصیر اجرا می شود.

تدوین راهکارهای توسعه ای برای مصرف انرژی در واحدهای تابعه ایمیدرو

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، امیر ولدخانی با بیان این مطلب گفت: این سازمان و دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در طرحی مشترک، موضوع میزان مصرف انرژی موجود در واحد های منتخب تابعه این سازمان و نیز مولفه‌های کاری هدف با تمرکز بر مصرف انرژی و آب برای پایش آنلاین و اینترنت اشیا را بررسی می کنند.

وی ادامه داد: تحلیل و مدلسازی ظرفیت های بهینه سازی مصرف انرژی و راهکار های تامین انرژی های تجدیدپذیر در واحد های مجتمع فولاد میانه، طلای موته، فروکروم جغتای، منطقه ویژه خلیج فارس، سنگ آهن سنگان و آلومینیوم جنوب و نیز بررسی چالش های موجود در نصب و راه اندازی سیستم های پایش آنلاین و ارائه راهکار، در طرح مذکور مورد توجه قرار می گیرد.

بررسی امکان استفاده از انرژی های نو در صنایع معدنی

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو با اشاره به ارائه تحلیل استفاده از حامل ها و منابع انرژی همچون هیدروژن سبز، باد، خورشید و غیره با توجه به اقلیم ایران در طرح مشترک مذکور گفت: در بخشی از این طرح، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و میزان انرژی و منابع مصرفی در صورت تغییر سبد انرژی مقایسه می شود.

وی افزود: میزان کاهش آلایندگی و پیشرفت های زیست محیطی در صورت استفاده از انرژی های نو، چالش‌های فنی پیش روی تغییر سبد انرژی در صنایع منتخب شامل اثربخشی و کارایی صنایع، بهره‌وری، سودآوری و نوآوری صنایع و نیز امکان بومی‌سازی تکنولوژی‌های موجود بین‌المللی فرآیندها و تکنولوژی‌ انرژی‌های نو و بهینه سازی انرژی در هر کدام از صنایع منتخب، سیستم‌ها و روش‌های نوین در بهره‌برداری ارائه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها