کسری ۱۱۰ هزار میلیاردی صندوق بازنشستگی و تقاضای تزریق ۱۰ هزار میلیاردی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی گفت: با توجه به کسری ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی از دولت تقاضا شه ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر به این صندوق تزریق شود.

کسری ۱۱۰ هزار میلیاردی صندوق بازنشستگی و تقاضای تزریق ۱۰ هزار میلیاردی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد اسکندری با بیان اینکه این صندوق سال جاری 110 هزار میلیارد تومان کسری داشته به فارس، گفت: بخشی از این کسری پرداخت شده ولی ضرورت دارد تا پایان سال 10 هزار میلیارد تومان دیگر به این صندوق پرداخت شود.

وی افزود: عیدی بازنشستگان صندوق بازنشستگی چهارشنبه گذشته به 1.6 میلیون نفر واریز شد که به طور میانگین برای هر بازنشسته ۱.۶ میلیون تومان و به ازای هر عائله‌مندی 400 هزار تومان و به ازای هر فرزند 150 هزار تومان بود.

این مقام مسئول در مورد کسر منابع صندوق بازنشستگی ادامه داد: مسأله کسری، موضوع ملی و در سطح کلان دولت و مجلس و حتی سران قوا است که باید تصمیم‌گیری شود.

اسکندری در مورد بورسی شدن شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری توضیح داد:‌ در حال حاضر سه شرکت پگاه از شرکت‌های تولید شیر در بورس و ۵ شرکت در فرابورس حضور دارند و بقیه شرکت‌ها نیز به تدریج وارد بازار سرمایه می‌شوند. برخی شرکت‌های پگاه همراه با دامداری و به عنوان کشت و صنعت وارد می‌شوند.

وی در مورد بازدهی شرکت‌های زیرمجموعه صندوق هم گفت:‌ پتروشیمی جم با سبا فولاد خلیج‌فارس بهترین بازدهی را دارند اما شرکت آپادانا سرام وضعیت بازدهی و مالی خوبی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها