پیشتازی شستا در نهضت بومی‌سازی؛

ساخت دستگاه کلینر موتورایز

متخصصان شرکت کاغذسازی کاوه موفق شدند دستگاه کلینر موتورایز را با استفاده از مکانیزم مکانیکی گریز از مرکز در کشور بسازند.

 ساخت دستگاه کلینر موتورایز

به گزارش شستا رسانه: شرکت کاغذسازی کاوه از شرکت‌های تابعه شستا، در راستای تحقق سیاست کلان شستا در خودکفایی و بومی سازی با تکیه بر توان و ظرفیت متخصصان و دانش داخلی موفق به ساخت کلینر موتورایز شد. بر اساس این گزارش، دستگاه کلینر موتورایز توسط مکانیزم مکانیکی گریز از مرکز کار می‌کند که ذرات و ناخالصی‌ها (شن، ماسه، شیشه و فلزات و...) براساس چگالی آنها از خمیر کاغذ تفکیک می‌شوند. خمیر کاغذ با عبور از یک محفظه فشار وارد مخزنی می‌شود که درآن یک همزن نصب شده است. الیاف در این مرحله بسیار کم وزن‌تر از اجرام سنگین و ناخالصی‌های فلزی و شن و ماسه هستند و به آسانی از قسمت تعبیه شده خروجی خارج می‌شوند.  شایسته ذکر است شرکت صنایع کاغذسازی کاوه، به عنوان دوستدار محیط زیست، تولید کاغذ را از بازیافت کاغذ، مقوا و کارتن باطله (آخال) انجام می‌دهد.

آخال به عنوان ماده اولیه تولید، همواره دارای اجرام و ناخالصی‌های زیادی مانند شیشه ، پلاستیک ، فلزات ، شن و ماسه و... است، وجود این اجرام در خمیر کاغذ باعث پایین آمدن کیفیت کاغذ تولیدی و افزایش ضایعات در هنگام تولید می‌شود.

متخصصین شرکت کاغذ سازی کاوه با تحقیق و بررسی جهت کاهش حداکثری این ناخالصی‌ها در پروسه تهیه خمیر کاغذ اقدام به طراحی و ساخت دستگاه کلینر موتورایز نمود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها