نشست سراسری مدیران بانک صنعت و معدن با موضوع هم اندیشی و تبیین سیاست های بانک مطرح شد؛

مهم ترین ماموریت این بانک هدایت منابع مالی به بخش های مولد اقتصادی در راستای اهداف توسعه ای کشور است

دکتر علی خورسندیان: مهم ترین ماموریت این بانک را هدایت منابع مالی به سمت بخش های مولد اقتصاد در راستای اهداف توسعه ای کشور و سرلوحه تمام فعالیت های بانک می باشد.

 مهم ترین ماموریت این بانک هدایت منابع مالی به بخش های مولد اقتصادی در راستای اهداف توسعه ای کشور است

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر خورسندیان در نشست هم اندیشی با هیات مدیره، هیات عامل و مدیران ستادی و استانی که امروز به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری جلسات هم اندیشی یا تبادل نظر، فرصت مغتنمی برای تضارب آرا و اندیشه و تبیین بهتر و بیشتر مسایل و پیگیری آنها است.

دکتر علی خورسندیان در این نشست، ضمن تبیین شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: نخستین عاملی که پیامد سرمایه گذاری را به دنبال دارد، ثبات اقتصادی است و چنانچه تورم حداقلی وجود داشته باشد، شرایط ایده ال است و این امر سبب چرخش چرخ اقتصاد خواهد شد.

وی افزود: اکنون که جامعه در شرایط تورمی قرار دارد، این یک امر مشکل ساز در مسیر رشد اقتصادی محسوب شده که تصمیم برای سرمایه گذاری های جدید را دچار مشکل می سازد.

دکتر خورسندیان اضافه کرد: بخش دیگری از مشکلات برخواسته از عملکرد ذاتی بنگاه هاست که سبب می شود آنان در ارتباط با بازپرداخت تسهیلات دریافتی با مشکل روبرو شوند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: چنانچه آمار 10 ساله تشکیل سرمایه ثابت را در نظر بگیریم در این دوره زمانی، تشکیل سرمایه ثابت، روند کاهشی داشته است و کاری که بانک صنعت ومعدن انجام داده، هرچند اندک در تشکیل سرمایه ثابت گام های موثری بر خلاف شرایط اقتصادی برداشته و جایگاه مهمی در حوزه عملکردی دارد.

وی خاطرنشان ساخت: کسری بودجه، تورم را به دنبال دارد و این ناشی از شرایط تحریم، اوضاع بین المللی و دیگر عوامل مرتبط است.

دکتر خورسندیان یادآورشد: امروز در این شرایط حساس، سرمایه گذاری در عرصه صنعت و تولید و در چارچوب اقتصاد کشور پیش رفتن به یک مجاهدت جدی نیاز دارد.

وی خاطرنشان ساخت: برآورد های انجام شده در سال جاری برای دوره 6 ماهه حاکی از رشد اقتصادی است که این نسبت به پیش بینی صندوق بین المللی پول نزدیک است، ضمن اینکه در برنامه پنج ساله گذشته رشد اقتصادی 8 درصدی سالیانه در نظر گرفته شده بود که به دلیل مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه محقق نشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: امروز باید مسیر تحول دیجیتال را طی کنیم و بهترین خدمات را متناسب با نیاز مشتریان ارائه دهیم و شعار مشتری محوری را سرلوحه اقدامات و برنامه های خود قرار دهیم.

به گفته دکتر خورسندیان، انضباط بودجه و مالی یک امر مهم و مورد تاکید در جهت دستیابی به اهداف بانک است و اضافه کرد: دانش افزایی و کسب مهارت در ستاد و شعب مورد توجه قرار گیرد و به روز سازی دانش ارزی در حوزه بین الملل اهمیت به سزایی دارد و انتظار می رود برنامه ای را به شکل ویژه در سال 1401 با این ضرورت، اجرا کنیم.

دکتر خورسندیان توضیح داد: در وصول مطالبات، نیازمند بررسی دقیق شرایط مشتری هستیم؛ گاهی بنگاه از توانمندی لازم برای بازپرداخت تسهیلات برخوردار است اما عزم و تمایلی در این رابطه ندارد ولی در برخی مواقع، بنگاه ها توانمندی و شرایط لازم برای بازپرداخت را ندارند که ما باید بین این دو نوع بنگاه تمایز قایل شویم.

وی گفت: این بانک از لحاظ تخصصی و چابکی شرایط مطلوبی داشته و با کمی تلاش بیشتر شاهد ارتقا بیشتر شاخص های عملکردی خواهیم بود.

وی موضوع بهبود معیشت همکاران خود را خواسته به حقی دانست که لازم است از همه ظرفیت قانونی برای بهبود آن استفاده شود؛ واقعیت این است که با شرایط تورمی کشور، گیرندگان حقوق ثابت باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند تا قدرت خرید آنان حفظ شود.

دکتر خورسندیان بیان داشت: 

موضوع سود آوری یکی از محورهای مورد تاکید است و ضرورت دارد این بانک در کنار رسالت توسعه ای و تخصصی خود که هدایت منابع مالی به سمت بخش های مولد اقتصاد در راستای اهداف توسعه ای کشور است ، نیم نگاهی نیز به موضوع سودآوری داشته باشد و مهم است که با اعتبار سنجی و رتبه بندی مناسب و بهداشت اعتباری بنگاه هایی تامین مالی شوند که قادر به بازگشت منابع بانک باشند.

مدیرعامل بانک یادآور شد: 

خروج از بنگاه داری و واگذاری اموال مازاد، استقرار کامل حاکمیت شرکتی، استقرار کامل نظام اعتبارسنجی، رعایت کامل مصوبه های شورای پول و اعتبار، توجه به جوان گرایی، شفافیت و رعایت انضباط بودجه مصوب و مدیریت هزینه ها از اولویت های این بانک محسوب می شود.

این مدیر ارشد بانکی گفت: در وصول مطالبات تملیک آخرین ابزار ما برای وصول مطالبات است و این نکته اهمیت زیادی دارد که از تعطیلی واحدهایی که تملیک می شوند، جلوگیری کنیم و این امر را یک وظیفه حرفه ای و اخلاقی می دانیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها