شستا پیشتاز در توسعه؛

١٤٥ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری تا افق ١٤٠٤ در فولاد و صنایع معدنی

جلسه شورای راهبردی هلدینگ صدرتامین با حضور هیات مدیره، معاونین، مدیران و مدیران عامل شرکت های تابعه در راستای پیشبرد اهداف شرکت برگزار شد.

 ١٤٥ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری تا افق ١٤٠٤ در فولاد و صنایع معدنی

به گزارش شستا رسانه: حسین هاشمی سرپرست تاصیکو در جلسه شورای راهبردی این هلدینگ با تاکید بر پیگیری لحظه ای پروژه ها، اتخاذ سیاست‌های جلوگیزی از زیان سهامداران و راه اندازی معاونت معدنی گفت: بر اساس مانیفست صدرتامین تا افق ۱۴۰۴ مقدار ۱۴۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است تا در پروژه های فولادی، معدنی و صنایع معدنی سرمایه گذاری شود.

هاشمی وظیفه ذاتی هلدینگ صدر تامین را نظارت بر سهام شرکت‌های تابعه دانست و افزود: برای این منظور نیز سیاست های را پیش بینی کرده ایم تا سهامدارن متضرر نشوند. سرپرست تاصیکو راه اندازی و تقویت کمیته‌های سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تابعه را مهم خواند و اظهار داشت: باید زیر ساخت‌های لازم در خصوص توسعه صادرات و تسهیل در برگزاری نمایشگاه های خارجی با طراحی یک پلت فورم مناسب در بعد ریالی، دلاری و مقداری و بعد جغرافیای تعریف و راه اندازی شود.

وی افزود: با توجه به عارضه‌یابی‌های انجام شده در شرکت‌های تابعه باید تلاش شود تا با برنامه‌ریزی‌های دقیق این چالش‌ها و موانع در سریعترین‌زمان ممکن پیگیری و رفع شوند.

هاشمی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر حمایت و استفاده از توان نیروها و متخصصان داخلی گفت: ما باید با تبدیل شرکت‌های بزرگ به دانش بنیان، استفاده ار ظرفیت و  محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور، سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از تولید ناخالص ملّی  را افزایش دهیم.

سعید عبودی، رئیس هیات مدیره صدر تامین نیز در این جلسه با تاکید بر افزایش نظارت داخلی در شرکت‌های تابعه  بیان داشت: باید به ترکیب اعضای کمیته حسابرسی در شرکت ها اهمیت داده شود و ضوابط و آیین نامه ها و دستور عمل ها به روز و در دسترس همکاران قرار گیرد.

شایسته ذکر است؛ در ادامه این جلسه مدیران عامل شرکت های تابعه گزارشی از مسائل مهم فوری و یا غیر فوری و وضعیت فروش ارائه دادند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها