رقابت تویوتا و هیوندا برای تولید خودروهای الکترونیکی

شرکت هیوندای موتور کره جنوبی اعلام کرد که 12 سال پس از خروج از ژاپن به دلیل فروش ضعیف به بازارهای این کشور مجددا باز می گردد.

رقابت تویوتا و هیوندا برای تولید خودروهای الکترونیکی

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه آساهی چاپ توکیو نوشت:

شرکت هیوندای موتور کره جنوبی اعلام کرد که 12 سال پس از خروج از ژاپن به دلیل فروش ضعیف به بازارهای این کشور مجددا باز می گردد، زیرا تقاضای فزاینده برای خودروهای الکتریکی گشایش جدیدی را در بازار تحت سلطه شرکت تویوتا موتور ایجاد می کند.

هیوندای اعلام کرد که خودروی الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی Nexo SUV و خودروی الکتریکی کراس اوور سایز متوسط ​​Ioniq 5 (EV) خود را به فروش خواهد رساند که در اولویت تلاش این شرکت برای به دست آوردن 10 درصد از فروش جهانی خودروهای برقی تا سال 2025 است.

شیگاکی کاتو، رئیس هیوندای موبیلیتی ژاپن، در یک رویداد رونمایی در توکیو گفت: «ما هنوز هدفی برای فروش تعیین نکرده‌ایم، اما سعی می‌کنیم به محض شروع سفارشات آنلاین در ماه مه، اطلاعات بیشتری ارائه کنیم.»

هیوندای که به همراه شرکت وابسته به کیا بر بازار خودروی همسایه کره جنوبی تسلط دارد، اولین پیشنهاد خود را برای تصاحب سهم بازار در ژاپن در سال 2001 انجام داد، اما پس از فروش تنها 15000 خودرو، آن را ترک کرد.

از مجموع پنج میلیون خودروی فروخته شده سالانه در ژاپن، حدود نه دهم آن برندهای ژاپنی است و تویوتا موتور حدود 40 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. خارج از مدل‌های لوکس، سازندگان خارجی در تلاش برای از بین بردن این پیشرو بوده‌اند.

با این حال، افزایش تقاضا برای خودروهای برقی، از جمله مدل‌های شرکت تسلا، ممکن است به معنای فرصتی دوباره برای سازندگان قدیمی مانند هیوندای، فولکس واگن AG و استلانتیس، سازنده خودروهای پژو باشد.

اگرچه سال گذشته تنها حدود 20000 خودروی برقی در ژاپن فروخته شد، اما این رقم نسبت به سال گذشته تقریباً نیمی رشد کرد، حتی با کاهش فروش کلی خودرو. طبق گزارش انجمن واردکنندگان خودرو ژاپن (JAIA)، واردات خودروهای برقی تقریباً سه برابر افزایش یافت و به رکورد 8610 خودرو رسید.

جیهون چانگ، مدیرعامل هیوندای در یک پیام ویدئویی در مراسم معرفی در توکیو، به دلیل خروج این شرکت خودروسازی در 12 سال پیش عذرخواهی کرد. وی افزود که تنها 600 خودروی هیوندای هنوز در ژاپن تردد می کنند.

کاتو بعداً توضیح داد که این بار هیوندای بر فروش آنلاین تمرکز خواهد کرد و با یک سرویس اشتراک خودرو که توسط شرکت بازی‌های اجتماعی آنلاین DeNA Co. و شرکت بیمه Sompo Holdings اداره می‌شود، همکاری می‌کند که به مالکان خودروهای خصوصی اجازه می‌دهد وسایل نقلیه خود را اجاره دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها