چرا یارانه بهمن ماه واریز نشد؟

مشخص نیست که دقیقا کدام «دهک‌های درآمدی» از یارانه واریز شده در روز ۲۲ بهمن بهره‌مند شده‌اند.

چرا یارانه بهمن ماه واریز نشد؟

جمعی از بازنشستگان کارگری و کارگران ساختمانی در تماس با خبرنگار ما اعلام کردند که از یارانه‌ای که روز ۲۲ بهمن به حساب گروهی از جمعیت کشور واریز شده، بهره‌مند نشده‌اند.

مبلغ این یارانه ۱۰۰ هزار تومان بود و گفته می‌شود که کل منابع در نظر گرفته شده برای آن در حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای ۳۲ میلیون نفر از جمعیت کشور بوده است.

مشخص نیست که دقیقا کدام «دهک‌های درآمدی» از یارانه واریز شده در روز ۲۲ بهمن بهره‌مند شده‌اند اما از مشخصات برخی که این یارانه‌ها را دریافت کرده‌اند، برمی‌آید که هدف کمک دولت به طور مشخص دهک‌های پایین درآمدی بوده است.

منظور از دهک‌های پایین درآمدی سه دهک پایین درآمدی است که حدود ۱۰ میلیون نفر از آن‌ها تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند. به همین سبب احتمالا حدود ۲۰ میلیون نفر از افرادی که این یارانه را دریافت نکرده‌اند، از پوشش نهادهای حمایتی خارج هستند.

بازنشستگان کارگری و کارگران ساختمانی با اشاره به همین موضوع گفتند که دولت معیارهای مشخصی را برای واریز یارانه‌ها اعلام نکرده و ما اطلاع نداریم که بر چه اساس عده‌ای حذف شده‌اند و عده‌ی دیگری این یارانه را دریافت کرده‌اند./ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها