افرادی روی کار آمده‌اند که نگاه کمیته امدادی دارند

متاسفانه افرادی در وزارت کار روی کار آمده‌اند که نگاه کمیته امدادی دارند و درک درستی از تعاون، اشتغال و حل مسائل کارگری و کارفرمایی ندارند.

افرادی روی کار آمده‌اند که نگاه کمیته امدادی دارند

افرادی روی کار آمده‌اند که نگاه کمیته امدادی دارند 

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد گفت: هنگامی که معاون وزیرکار در مقابل دوربین صداوسیما و چشم مردم اعلام می‌کند که خط فقر ۴ میلیون تومان است و با اصرار بیهوده از این ادعای خود دفاع می‌کند، باید فاتحه وزارت کار را بخوانیم.

علی دهقانی (دبیر اجرایی خانه کارگر یزد) با ابراز تاسف شدید از به‌کارگیری نیروهای ناکارآمد، ناآگاه و ناتوان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه افرادی در وزارت کار روی کار آمده‌اند که نگاه کمیته امدادی دارند و درک درستی از تعاون، اشتغال و حل مسائل کارگری و کارفرمایی ندارند.

علی دهقانی با انتقاد از آمارهایی که از سوی مسئولان وزارت کار اعلام می‌شود، گفت: هنگامی که معاون وزیرکار در مقابل دوربین صداوسیما و چشم مردم اعلام می‌کند که خط فقر ۴ میلیون تومان است و با اصرار بیهوده از این ادعای خود دفاع می‌کند، باید فاتحه وزارت کار را بخوانیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه با وجود گستردگی وظایف و مسولیتها، در وزارت کار نگاه تخصصی وجود ندارد، گفت: افرادی در این وزارتخانه عریض و طویل و البته تخصصی به کار گرفته شده‌اند که با چالشهای کارگر و کارفرما بیگانه هستند، اشتغال‌زایی را متوجه نمی‌شوند و بسیاری موارد دیگر که انتخابها و انتصاب‌ها را زیر سوال برده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با انتقاد از ادعای ایجاد شغل با یک میلیون تومان گفت: وقتی از اشتغال‌زایی و فرصت شغلی درک درستی وجود نداشته باشد، عالی‌ترین مقام مسئول وزارت کار اعلام می‌کند با یک میلیون تومان هم می‌شود شغل ایجاد کرد.

وی نسبت به تبعات اظهارات غیرکارشناسانه و اعلام عدد و ارقام غیرمنطقی از سوی دولتمردان هشدار داد و گفت: هنگامی که یک وزیر یا معاون وزیر از اعداد و ارقامی سخن می‌گویند که با واقعیت‌ها بیگانه است، مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه که با سختی و مشقت زندگی خود را می‌گذرانند، از وجود چنین مدیران ناآگاهی احساس ناامیدی می‌کنند.

دهقانی با اعلام اینکه بر اساس آمارهای موجود، بیش از ۶۰درصد جامعه زیر خط فقر قرار دارند، گفت: بسیار جای تاسف دارد که معاون وزیر کار معتقد است با ۴ میلیون تومان می‌توان زندگی کرد، در صورتی که ۴ میلیون تومان هزینه‌های نیمی از روزهای ماه را تامین نمی‌کند.

وی با اعلام اینکه از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، هیچ تحولی در عرصه تولید، اشتغال و روابط کارگر و کارفرما به وجود نیامده است، گفت: شرایط بحرانی امروز ناشی از مدیران ناکارآمد و مدیریت اتوبوسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد خطاب به رئیس‌جمهور گفت: چرا افراد ناآگاه، ناتوان و نامطلع را روی کار می‌آورید؟ آیا نمی‌دانید مدیر ناکارآمد و ناآگاه، عملکرد تمام دولت را زیر سوال می‌برد؟

وی گفت: در شرایطی که بحران‌های جدی بنگاه‌های اقتصادی، تولید و اشتغال را فرا گرفته، باید افرادی مسلط و آگاه روی کار می‌آمدند، اما امروزه افرادی سر کار آمده‌اند که با آمارسازی‌های غیر واقعی و اظهارات غیرکارشناسانه، روح و روان جامعه را تخریب می‌کنند و باعث ناامیدی مردم می‌شوند.

دهقانی خطاب به رئیس دولت سیزدهم گفت: کاش با کسانی که شناخت درستی از رابطه کارگر و کارفرما، تولید و بنگاه اقتصادی دارند، مشورت می‌کردید و از آن‌ها می‌خواستید مدیرانی توانمند و کارآمد را به شما معرفی کنند./ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها