پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری بلند مدت در ایران چه بوده است؟

در شرایط کنونی جامعه یکی از دغدغه‌های افراد، حفظ سرمایه و تلاش برای افزایش قدرت خرید است.

پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری بلند مدت در ایران چه بوده است؟

به طور طبیعی افراد با سرمایه‌ ای که دارند در تلاش هستند تا بهترین و پربازده‌ ترین روش سرمایه‌ گذاری را در بلندمدت انتخاب کنند. در این میان روش‌های سرمایه‌گذاری مختلفی مانند بازار مسکن، بورس، طلا، خودرو، سپرده‌گذاری در بانک‌ها و… وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای رسمیت هستند اما چیزی که در این میان برای ما اهمیت دارد این است که روش سرمایه‌گذاری که انتخاب می‌کنیم، دارای ضریب بازدهی بالا در طولانی مدت باشد. اگر می‌خواهید بدانید که پربازده‌ترین روش سرمایه‌گذاری در بلند مدت چه بوده است، ما را همراهی کنید تا بازار‌های سرمایه مختلف را با یکدیگر مقایسه کنیم و در نهایت به یک جمع‌بندی کلی در این باره برسیم.

سرمایه‌ گذاری در بازار بورس

به سراغ یکی از روش‌های سرمایه‌ گذاری پربازده در بلند مدت برویم؛ جاییکه با کالای فیزیکی مانند مسکن، خودرو، طلا و… روبرو نیستیم بلکه قرار است با سرمایه‌گذاری در بازار بورس https://ebidar.com/portfolio-management/ به اقتصاد کشور کمک کرد. یکی از نکات قابل توجه در بازار بورس این است که نیازی به سرمایه چندان زیادی برای ورود به بازار ندارید بلکه با هر سرمایه‌ای می‌توانید به قسمتی از این بازار بپیوندید.

این ادعا برای‌عدم نیاز به سرمایه زیاد در حالی خواهد بود که برای موفقیت در بازار به دانش و آگاهی بسیار بالایی نیاز است به طوریکه تنها کسانی در این بازار به سود مورد انتظار خود می‌رسند که دانش لازم را در این باره کسب کرده باشند. کلاس‌های آموزشی، آموزش‌های آنلاین و دوره‌های آموزشی اقتصاد بیدار، همگی از مواردی هستند که در این مسیر قطعا به شما کمک خواهند کرد.

13

 

مزایای سرمایه‌ گذاری در بازار بورس

قابلیت نقد شوندگی در بازار بورس از جمله مهم‌ ترین مزایای سرمایه‌ گذاری در این بازار است که بر این اساس سرمایه‌گذار می‌تواند در هر لحظه و موقعیت سرمایه خود را نقد کند. عدم نیاز به حضور فیزیکی در بازار و همچنین قابلیت دسترسی اینترنتی به معاملات بازار سرمایه از دیگر دلایلی است که سهامداران را به سمت و سوی سرمایه‌گذاری بلند مدت در بورس سوق می‌دهد.

فراموش نکنید که سرمایه گذاران در این بازار به دو گروه سرمایه گذاران بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم‌بندی می‌شوند که این دو دیدگاه خود موجب می‌شود تا عملکرد افراد متفاوت با یکدیگر باشد اما در مجموع می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری با دید بلند مدت در بازار بورس به عنوان پربازده‌ترین روش سرمایه‌گذاری در چند سال اخیر شناخته شده است.

سرمایه‌ گذاری در بانک‌ ها

یکی از کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری و یا بهتر بگوییم بدون ریسک‌ترین روش سرمایه گذاری، سپرده‌گذاری در بانک‌ها است. در این روش به ازای مبلغ سپرده، سودی به سرمایه گذار تعلق می‌گیرد که برای مدت زمان قرارداد شده، قطعی خواهد بود. سرمایه‌گذاری در بانک برای کسانی که قدرت پذیرش ریسک را ندارد، روشی منطقی به نظر می‌رسد اما فراموش نکنید که این سرمایه‌ گذاری تا زمانی معقول خواهد بود که رشد تورم بیشتر از سود بانکی نباشد.

14

سرمایه‌ گذاری در بازار مسکن

خرید مسکن در کشور ما به عنوان یکی از پر اهمیت‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود چرا که سرمایه‌گذار علاوه بر اینکه پس از گذشت زمان سرمایه خود را افزایش داده است، می‌تواند به عنوان کالای مصرفی نیز از آن استفاده کند. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که شاید دغدغه بسیاری از افراد در کشور، خرید مسکن برای سکونت و در کنار آن سرمایه‌گذاری باشد.

هر چند که سرمایه‌گذاری در بازار مسکن می‌تواند یک امنیت خاطر را به دنبال داشته باشد اما خالی از اشکال هم نیست. در واقع مسئله را اینگونه می‌توانیم شرح دهیم که این نوع از سرمایه‌گذاری برای بلند مدت چندان انتظارات را برآورده نمی‌کند و علاوه بر آن، قابلیت نقد شوندگی پایینی خواهد داشت. این عوامل به همراه استهلاک مسکن در مرور زمان می‌تواند از ایرادات سرمایه‌گذاری در بازار مسکن برای بلند مدت عنوان شود.

سرمایه‌گذاری در بازار ارز

نوسانات نرخ ارز در سال‌های اخیر موجب شده است تا بسیاری از افراد خرید دلار را به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری برای خود انتخاب کنند اما بنابر دلایل زیادی از این روش نمی‌توان به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری بلند مدت نام برد. از جمله دلایلی که برای این ادعا داریم، سیاسی بودن نوسانات نرخ ارز است و در این میان بسیاری از ابهامات در رابطه با نرخ ارز وجود دارد که شاید خیلی از تحلیل‌های بازار ارز هم نتواند پاسخگوی نیاز سرمایه‌گذاران باشد.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارز را دارید باید خود را برای هرگونه نوسان و تغییر و تحولات بازاری آماده کنید اما اگر ذاتا اهل ریسک نیستید، پیشنهاد می‌شود که به عنوان سرمایه‌گذاری بلند مدت روی این بازار حساب نکنید.

 

سرمایه‌ گذاری در بازار طلا و سکه

نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا، طلا به عنوان یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری امن شناخته شده است. این بازار در طول زمان توانسته است امتحان خود را در هنگام بحران‌های اقتصادی پس دهد و همین موضوع باعث شده است تا هر زمانی بازار طلا و سکه یکی از بازار‌های پربازده و سودده شناخته شود. قابلیت نقدشوندگی طلا و سکه از دیگر دلایل محبوبیت این بازار است که امنیت خاطر را برای سرمایه‌گذاران به وجود می‌آورد.

لازم به ذکر است که پارامترهای مختلفی همچون قیمت طلای جهانی، تحریم‌های جهانی، نرخ ارز و… بر قیمت طلا در خارج و داخل کشور تاثیر‌گذار هستند که در این میان نحوه نگهداری طلا در راستای حفظ امنیت آن از جمله محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در این بازار است. وجود حباب‌های قیمتی و همچنین برآورده نشدن انتظارات افزایش سرمایه در بلند مدت از دیگر دلایلی است که بازار طلا و سکه را محدود می‌کند؛ بنابراین اگر به دنبال یک روش سرمایه‌گذاری پر بازده هستید، بهتر است که با وسواس بیشتری دست به سرمایه‌گذاری بزنید.

 

و در پایان، روش‌های مختلف سرمایه‌ گذاری در بورس

سرمایه‌گذاری در بورس به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود. در روش مستقیم، سرمایه گذار با دانش خود به صورت مستقیم انجام معاملات بورسی را بر عهده می‌گیرد اما برخی‌ها که تخصص کافی برای انجام معاملات بورسی را ندارند، ترجیح می‌دهند به سراغ روش‌های غیر مستقیم بروند؛ جاییکه سرمایه بورسی خود را به دست افراد متخصص در زمینه معاملات بورسی می‌سپارند تا به جای آن ها، اقدام به انجام معاملات کنند.

سبدگردانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله روش‌های غیر مستقیم فعالیت در بورس هستند که افراد متخصص بورسی طی قراردادی مشخص سرمایه شما را مدیریت می‌کنند. قطعا این روش سرمایه‌گذاری دارای ریسک بسیار کمتری نسبت به روش مستقیم سرمایه‌گذاری مستقیم است و همین موضوع باعث شده است تا افراد زیادی به سمت این روش روی بیاورند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها