پایان خودروهای بنزینی تا 6 ماه دیگر

بنابر اعلام شرکت سونی از چندماه دیگر خودروهای برقی مجهز به 5G و هوش مصونعی ججایگزین خودروهای فعلی می شوند.

پایان خودروهای بنزینی تا 6 ماه دیگر

شرکت سونی گفت که طی 3 ماه آینده یک شرکت تابعه با هدف تولید انبوه وسایل نقلیه الکتریکی راه اندازی خواهد کرد، چشم اندازی که می تواند صنعت موتور ژاپن را متحول کند.

این خبر را در 4 ژانویه در نمایشگاه فناوری مصرف کننده CES 2022 در لاس وگاس اعلام شد، جایی که نمونه اولیه با نام Vision-S 02 را به نمایش گذاشت. دفتر مرکزی این شرکت جدید که Sony Mobility Inc. نامیده می شود در ژاپن مستقر خواهد بود.

گروه سونی نمونه اولیه خودروی Vision-S خود را دو سال پیش در رویداد سالانه ای که برای نمایش محصولات و فناوری های جدید برگزار می شود، رونمایی کرد. مفهوم خودروی سونی برای خودرانی بر هوش مصنوعی متکی است.

کیچیرو یوشیدا، مدیرعامل گروه سونی با اعلام تمرکز بر خودروهای الکتریکی به خبرنگاران در لاس وگاس گفت: «ما از فناوری‌های مختلف سونی برای بررسی جدی ورود خود به بازار خودروهای الکتریکی استفاده خواهیم کرد.»

اگر سونی بتواند فناوری الکترونیکی خود را در تولید انبوه وسایل نقلیه تجلی کند، این اقدام می تواند ماهیت صنعت خودروی ژاپن را به طرز چشمگیری تغییر دهد.

مزیت آشکار خودروهای باتری دار این است که هیچ ردپای کربنی به جا نمی گذارد، چیزی که خودروسازان در سراسر جهان به شدت در تلاش برای رسیدن به آن هستند.

نمونه اولیه SUV جدید که در نمایشگاه CES به نمایش درآمد، مجهز به سنسورهای 40 عجیب و غریب بود که نه تنها محیط اطراف، بلکه آنچه راننده انجام می دهد را نیز تشخیص می دهد.

این وسیله نقلیه که توسط شرکتی در اتریش تولید خواهد شد، مجهز به نسل بعدی فناوری ارتباطات سیار موسوم به 5G است. نمونه های اولیه توسط همان تیمی که ربات سگ Aibo را ساختند، توسعه یافتند.

به قول یکی از مدیران سونی، خودروهای الکتریکی یکی از حوزه‌هایی هستند که هم‌افزایی بالایی با نیمه‌رساناها دارند. مدل سنتی تولید خودرو یک مدل عمودی است که در آن خودروسازان در بالای هرم قرار دارند که توسط صدها شرکت کوچکتر تولیدکننده قطعات پشتیبانی می‌شود.

اما با خودروهای برقی، این مدل احتمالاً منجر به یک سیستم تولید افقی جدید می‌شود که در آن شرکت‌های مختلف ساخت قطعات مختلفی را که در خودرو قرار می‌گیرند در رابطه‌ای برابر انجام می‌دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها