توصیه یک سایت اروپایی:

با رعایت این نکات نگران افزایش قیمت بنزین نباشید

یک وب سایت معتبر اروپایی 13 توصیه جهت صرفه جویی در مصرف سوخت خودرو را منتشر کرد.

با رعایت این نکات نگران افزایش قیمت بنزین نباشید

به گزارش مستقل آنلاین وب سایت معتبر carsdirect در گزارشی جدیدترین توصیه ها که توسط متخصصان امور خودرو منتشر شده است،جهت کاهش مصرف سوخت منتشر کرد:

فقط در صورت نیاز رانندگی کنید

 بهترین راه برای کاهش مصرف سوخت این است که از ماشین خود کمتر استفاده کنید. ماشین خود را فقط زمانی که واقعاً نیاز دارید استفاده کنید. اگر فقط باید چهارراه را طی کنید، پیاده روی یا حتی دوچرخه سواری را در نظر بگیرید. نه تنها در بنزین صرفه جویی می کنید، بلکه ورزش مطمئناً برای شما مفید خواهد بود.

مطمئن شوید که درپوش باک محکم باشد

یکی از دلایلی که ممکن است مسافت مورد انتظار را نتوانید طی کنید، این است که به اندازه ای که فکر می کنید در باک شما بنزین وجود ندارد. 147 میلیون گالن بنزین به همین علت در سال 2012 در اروپا به دلیل تبخیر از بین رفت. بنابراین مطمئن که در باک شوید که سفت است و به شما امکان می دهد تمام بنزینی را که برای آن پرداخت می کنید نگه دارید.

از توقف خودرو در حالت روشن خودداری کنید

هنگامی که نیاز به رانندگی با ماشین خود دارید، اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان از توقف های طولانی خودداری کنید. وقتی ماشین شما روشن است، اما حرکت نمی کند، مسافت پیموده شده بنزین شما صفر مطلق است. بنابراین اگر ماشین شما بیش از یک دقیقه یا بیشتر ثابت می ماند، موتور را خاموش کنید.

به طور پیوسته به پدال شتاب دهید

 در حین رانندگی، همیشه فشار ثابت و معینی به پدال گاز خودروی خود وارد کنید. پای سنگین همیشه باعث کاهش مسافت پیموده شده بنزین و مصرف ضعیف سوخت می شود.

با سرعت بالا رانندگی نکنید

همیشه سعی کنید با سرعت مجاز یا نزدیک به آن رانندگی کنید. سرعت بهینه برای هر خودروی و نیز مدل آن متفاوت است. با این حال، هر چه سریعتر رانندگی کنید، مسافت پیموده شده بنزین و مصرف سوخت شما بیشتر خواهد بود. برای حفظ سرعت رانندگی ایمن با همان سرعتی که نیاز دارید رانندگی کنید.

در صورت امکان خلاص کنید

 شتاب گیری و ترمز مداوم فقط باعث هدر رفتن سوخت و کاهش مصرف سوخت خودرو شما می شود. بنابراین، در صورت امکان، از کلاج بیشتر استفاده کنید تا از سوزاندن سوخت اضافی خودداری کنید. این تکنیک به کمی تمرین نیاز دارد، اما می تواند یک راه عالی برای کاهش مصرف سوخت خودرو شما باشد

از کروز کنترل در بزرگراه ها استفاده کنید

کروز کنترل به این معنی است که ماشین شما با سرعت ثابت حرکت می کند، به این معنی که هیچ شتابی وجود ندارد. هیچ شتابی میزان کار موتور شما را کاهش نمی دهد و بنابراین بنزین کمتری مصرف می کند. شما باید کروز کنترل خود را روی محدودیت سرعت تنظیم کنید، زیرا 55 مایل در ساعت سرعت عالی برای حداکثر بهره وری سوخت است.

اتومبیل خود را آیرودینامیک تر کنید

 شما می توانید این کار را با برداشتن قفسه های سقف در بالای خودرو و همچنین کاهش وزن خودرو با خارج کردن وسایل غیر ضروری انجام دهید.

پنجره ها را بسته نگه دارید

هرچه وسیله نقلیه شما آیرودینامیک تر باشد، بهره وری سوخت خودرو شما بهتر است. پایین نگه داشتن شیشه ها در حین رانندگی مقاومت بیشتری در برابر کشش و باد برای خودرو شما ایجاد می کند. اگر با سرعت کمتر از 35 مایل در ساعت رانندگی می کنید، معمولاً پایین نگه داشتن شیشه ها اشکالی ندارد. با این حال، در سرعت های بالاتر، برای کاهش کشش و بهبود مصرف سوخت، باید پنجره ها را بالا نگه دارید

تهویه مطبوع را به حداقل برسانید

. البته زمانی وجود خواهد داشت که گرمای تابستان باعث می شود از سیستم تهویه مطبوع استفاده کنید. با این حال، از AC در حد اعتدال استفاده کنید. اگر می‌خواهید بین پایین نگه داشتن پنجره‌ها یا استفاده از AC با سرعت بالا یکی را انتخاب کنید، از تهویه مطبوع در حالت کم استفاده کنید.

فیلترهای هوا را مرتب تعویض کنید

فیلترهای هوای کثیف باعث می شوند موتور خودروی شما بسیار سخت تر از آنچه که باید کار کند و همیشه باعث مصرف سوخت بیشتر می شود. بنابراین، مطمئن شوید که توصیه سازنده را برای تعویض دوره ای فیلتر هوا دنبال می کنید. فیلتر هوای تمیز به موتور شما امکان می دهد کارآمدتر عمل کند و همچنین به شما در صرفه جویی در هزینه کمک می کند.

باد لاستیک را به خوبی تنظیم کنید

 همیشه اطمینان حاصل کنید که لاستیک های شما تا سطح فشار هوای مناسب باد شده اند. باد کردن نادرست لاستیک ها می تواند در برخی موارد مصرف سوخت خودروی شما را تا پنج درصد کاهش دهد. این اتفاق به ظاهر ساده می تواند منجر به اتلاف سوخت و پول شود.

کاهش وزن خودرو

وسایل غیر ضروری در صندوق عقب خودرو یا سایر قسمت های خودرو را از بین ببرید. به ازای هر 45 کیلو وزن در وسیله نقلیه، مصرف سوخت خودروی شما حدود یک یا دو درصد کاهش می یابد. با اطمینان از اینکه وسیله نقلیه شما تا حد امکان سبک باقی می ماند، می توانید مصرف سوخت وسیله نقلیه خود را بهبود بخشید و در قبض سوخت خود صرفه جویی کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها