واردات خودرو ایراد دارد اما اگر پراید یک میلیارد شد اشکالی ندارد

غلامرضا سلامی در کلاب‌هاوس افزود: از یک طرف رشد اقتصاد ایران در یک دهه منفی است و از آن طرف می‌گوییم می‌خواهیم بورس را بالا ببریم. این غیرممکن است. به جای این‌که این همه پول را به عده‌ای بدهیم، باید پول را به جیب صنعت و اقتصاد بریزیم. متاسفانه انواع کارها را می‌کنیم تا شرکت‌ها سودآور شود و سهامدار ضرر نکند. جلوی ورود خودرو را می‌گیریم، حالا اگر پراید شد، یک میلیارد تومان چه اشکالی دارد؟

واردات خودرو ایراد دارد اما اگر پراید یک میلیارد شد اشکالی ندارد

یک کارشناس اقتصادی گفت: ما داریم سرنا را از سر گشادش می‌زنیم؛ بورس نشان‌دهنده بخش واقعی اقتصاد است.

غلامرضا سلامی در کلاب‌هاوس افزود: از یک طرف رشد اقتصاد ایران در یک دهه منفی است و  از آن طرف می‌گوییم می‌خواهیم بورس را بالا ببریم. این غیرممکن است. به جای این‌که این همه پول را به عده‌ای بدهیم، باید پول را به جیب صنعت و اقتصاد بریزیم. متاسفانه انواع کارها را می‌کنیم تا شرکت‌ها سودآور شود و سهامدار ضرر نکند. جلوی ورود خودرو را می‌گیریم، حالا اگر پراید شد، یک میلیارد تومان چه اشکالی دارد؟

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: بازار سرمایه کار همه کس نیست. عده ای که زرنگ هستند، انتفاع می‌برند. انواع و اقسام رانتها و انرژی مجانی را در اختیار شرکت‌ها می‌گذارند تا سهامداران آنها خوشحال شوند.

 

سلامی متذکر شد: مطمئنم دولت قیمت مواد خام و حامل‌های انرژی را برای صنایعی که سودآور و کالای دلاری دارند، واقعی نمی‌کند چون مخالفت‌های زیادی با این طرح می‌شود. دلیل ندارد شرکتی که ۶۰ درصد سود ویژه دارد، نرخ بهره تسهیلاتش ۱۲ درصد باشد. چرا اقتصاد را نابود می‌کنیم تا سهامداران برخی شرکت منتفع شوند؟ در حالی که عده زیادی از مردم در بورس از هستی ساقط شدند./ خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها