با اجرای بسته چهاردهم طرح یاری از اول شهریورماه ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

اختصاص اعتبار ۱/۵میلیون تومانی برای خرید بازنشستگان کشوری از فروشگاه های افق کوروش

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از انعقاد قرارداد جدید بین این صندوق و فروشگاه‌های زنجیره ای افق۶ کوروش خبر داد که براساس آن بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری می توانند با اعتبار ۱.۵ میلیون تومان خرید کنند.

اختصاص اعتبار ۱/۵میلیون تومانی برای خرید بازنشستگان کشوری از فروشگاه های افق کوروش

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی فرد ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت و روز کارمند، با بیان اینکه «طرح فروش اعتباری کالاهای مصرفی پیش از این با همکاری فروشگاه‌های زنجیره ای رفاه برقرار بود» گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر بازنشستگان عزیز برای افزایش شعبه و مکان های خرید و استفاده از این طرح رفاهی و دسترسی همه بازنشستگان در سراسر کشور به مزایای این طرح، تفاهم نامه ای با شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش منعقد شده تا بیش از ۲۸۰۰ شعبه این فروشگاه در سراسر کشور در طرح خرید اعتباری کالاهای مصرفی مورد استفاده بازنشستگان و وظیفه بگیران عزیز قرار گیرد.

وی گفت: سقف خرید اعتباری در این تفاهم نامه یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان است که اقساط آن طی سه ماه، با اقساط مساوی و بدون کارمزد از حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران عزیز کسر خواهد شد.

مرتضایی همچنین با اشاره به تفاوت این طرح با طرح قبلی اظهار داشت: طرح جدید که با فروشگاه های افق کوروش اجرا می شود، بدون کارمزد بودن آن است؛ همچنین در این طرح به جای استفاده از چهار رقم آخر کد ملی به عنوان رمز، از همان رمز اصلی کارت استفاده خواهد شد. ضمن اینکه تخفیف ۱۸ درصدی برای خرید محصولات پگاه همچنان برقرار خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این طرح همچنین شیوه جدیدی در تامین اعتبار کارت بازنشستگان اجرا می شود که طی آن، هر ماه به میزان مبلغ قسطی که از حقوق بازنشسته برای خرید از فروشگاه افق کوروش کسر می شود به اعتبار وی مجددا اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: به این معنی که اعتبار این طرح صفر نخواهد شد و بازنشسته و وظیفه بگیر زیرپوشش صندوق می تواند به صورت مستمر از این تسهیلاتِ بدون کارمزد استفاده کند و اقساط آن را تا ۳ ماه بعداز خرید پرداخت کند.

مرتضایی فرد اجرای این طرح را از اول شهریورماه ۱۴۰۰ در کلیه فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش عنوان کرد و گفت: مشمولین این طرح کلیه بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری هستند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین گفت: در این طرح نیز مانند طرح خرید از فروشگاه های رفاه نیازی به اعلام به صندوق دار و استعلام وجود ندارد و این تسهیلات اعتباری به صورت خودکار در کارت حقوق بانک صادرات عزیزان تامین شده است.

مرتضایی فرد یادآور شد: در صورتی که فرد از همه اعتبار طرح استفاده نکند و تنها بخشی از تسهیلات را در طول ماه استفاده کرده باشد، اقساط بازپرداخت او نیز متناسب با میزان استفاده کسر خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: به منظور اطمینان از مراجعه و استفاده شخص بازنشسته و وظیفه بگیر زیرپوشش از طرح و جلوگیری از سوء استفاده از کارت بازنشستگان گرامی، برای خرید اعتباری باید ۵ درصد مبلغ کل خرید به صورت نقدی پرداخت و پس از آن مبلغ باقیمانده از تسهیلات اعتباری طرح کسر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها