بخشودگی جرایم بیمه‌ای وسایل نقلیه موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی

به پیشنهاد نهاد ناظر صنعت بیمه و با تصمیم مجمع صندوق تامین خسارت‌های بدنی و همچنین موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی، جرایم مربوط به وسایل نقلیه موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی فاقد بیمه‌نامه مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

بخشودگی جرایم بیمه‌ای وسایل نقلیه موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی

به گزارش روابط‌عمومی بیمه ملت، به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، این بخشودگی در خصوص جریمه بند "ب" ماده 24 قانون بیمه اجباری شخص ثالث صورت می‌گیرد و دارندگان وسایل نقلیه موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی در صورت خرید بیمه نامه یکساله از پرداخت جریمه، معاف خواهند شد.

بر اساس این گزارش، مولفه‌هایی نظیر: درک شرایط اقتصادی آحاد جامعه، فشار تحریم‌های ظالمانه بر معیشت مردم، گسترش همه‌گیری ویروس کرونا و همچنین توسعه فرهنگ بیمه در کشور از مهم‌ترین دلایل این معافیت جریمه بیمه‌ای به شمار می‌روند. شایان ذکر است که مشمولان معافیت یاد شده می‌توانند از تاریخ پانزدهم مرداد تا پایان شهریور سال جاری با دریافت بیمه‌نامه معتبر از این امتیاز استفاده کنند و بدیهی است که شرکت‌های بیمه در این بازه زمانی از دریافت هرگونه جریمه خودداری خواهند کرد.

گفتنی است این دستورالعمل از سوی معاونت نظارت بیمه مرکزی به تمامی شرکت‌های بیمه که در رشته بیمه شخص ثالث فعالیت دارند، ابلاغ شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها