اقتصاد آمریکا کرونا را شکست داد و رشد اقتصادی مثبت شد

به گزارش فاکس بیزینس، وزارت بازرگانی آمریکا آمار نهایی سه ماهه دوم امسال را اعلام کرد که بر این اساس نرخ رشد اقتصادی این کشور مثبت ۶.۵ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۲.۲درصد بیشتر از رشد سه ماهه قبل و ۰.۴ درصد بیشتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است.

اقتصاد آمریکا کرونا را شکست داد و رشد اقتصادی مثبت شد

این رشد اقتصادی که سومین رشد فصلی متوالی ثبت شده این کشور بوده است، بیش از همه تحت تاثیر رشد نیرومند بخش سرمایه گذاری ثابت قرار گرفته که رشد آن ۹.۳ درصد اندازه گیری شده است.

طبق پیش بینی نهادهای مختلف از جمله صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۱ نیز مثبت اما کمتر از چین خواهد بود. در نتیجه احیای تدریجی تقاضای مصرفی که بار اصلی رشد اقتصادی آمریکا را بر دوش می کشد انتظار می رود اقتصاد این کشور تا پایان امسال به طور کامل از رکود ناشی از کرونا عبور کند و نرخ بیکاری و تورم در آن که در ماه های اخیر روند صعودی به خود گرفته است، مجددا در مسیر کاهشی قرار گیرند. در نتیجه کرونا اقتصاد آمریکا بدترین بحران خود را از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون تجربه کرده بود.  

لیدیا بوسور، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه " آکسفورد اکونومیکس" گفت: با تداوم سرعت بالای شیوع کووید-۱۹ در آمریکا، ریسک ها بر سر راه اقتصاد کماکان در سطح بالایی باقی مانده اند. من یادم نیست مشابه چنین شرایطی را قبلا تجربه کرده باشیم و ممکن است این وضعیت برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند.  

متوسط رشد اقتصادی فصلی آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۷ تا ۲۰۲۰ معادل ۳.۱۶ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد ۳۳.۱ درصدی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با منفی ۳۱.۴ درصد بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها