مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد خبر داد:

نصب بزرگترین آسیای گلوله ای صنعت سرب و روی کشور در مهدی آباد

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد از اجرای عملیات نصب بزرگترین آسیای گلوله ای (بال میل) صنعت سرب و روی کشور در این معدن طی روز چهارشنبه 19 خرداد خبر داد.

نصب بزرگترین آسیای گلوله ای صنعت سرب و روی کشور در مهدی آباد

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، امین صفری با بیان این مطلب اظهار داشت: آسیای گلوله ای مورد نیاز کارخانه فرآوری کنسانتره روی مهدی آباد در سال 98 توسط یک شرکت آلمانی به طول 11 متر و ارتفاع 5.5 متر طراحی و ساخته شد. وی افزود: ظرفیت ورودی این آسیا 250 تن بر ساعت بار خشک و میزان بار در گردش آن نیز 750 تن است. انرژی مورد نیاز آسیای مذکور توسط یک موتور الکتریکی با قدرتی نزدیک به 7500 اسب بخار (5500Kw ) تامین می شود.

برنامه ریزی برای راه اندازی فاز نخست تا پایان امسال

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد با اشاره به طرح تجهیز و فرآوری معدن سرب و روی مهدی آباد به عنوان بزرگترین معدن سرب و روی کشور، گفت: میزران سرمایه گذاری این طرح بیش از یک میلیارد دلار است که در 3 فاز با ظرفیت مجموع 800 هزار تن کنسانتره روی در حال اجراست.

وی ادامه داد: با تکمیل این 3 فاز، حدود 2٫5 درصد فلز روی جهان در این مجتمع تولید خواهد شد. در حال حاضر فاز نخست احداث کارخانجات فرآوری (با ظرفیت 200 هزار تن کنسانتره روی)، بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است مطابق برنامه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها