طی دوماهه نخست سال جاری به ثبت رسید؛

تولید 50 هزار تن کاتد مسی

شرکت ملی صنایع مس ایران براساس آخرین آمار تولید، تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری موفق به تولید 50 هزار تن کاتد مس و 216 هزار و 710 تن کنسانتره مس شد که به ترتیب نسبت به برنامه رشد 7 و 5 درصدی نسبت به برنامه داشت.

تولید 50 هزار تن کاتد مسی

 به گزارش مس پرس، سعد عبدی مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس، با اعلام این خبر گفت: تا پایان اردیبهشت‌ ‌ماه سال 1400 تولید مس کاتدی شرکت ملی صنایع مس ایران درحدود 3500 تن و تولید کنسانتره مس شرکت از کارخانه‌های تغلیظ مس سرچشمه مس سونگون، مس میدوک و مس چهل کوره 11 هزار تن از برنامه سال جلوتر بوده است.

وی با بیان این‌که تولید مس محتوی معدنی به‌عنوان شاخص اصلی تولید در شرکت‌های معدنی در مجموع نیز طی این دوره زمانی، رشد 5 درصدی را تجربه کرده است، گفت: در این بازه زمانی شرکت مس 52 هزار و 389 تن نسبت به برنامه تعریف شده 50 هزار و 110 تنی مس محتوی تولید کرده است. به گفته عبدی طی دو ماهه نخست سال جاری شرکت مس با تولید 62 هزار و 325 تن آند رشد 5 درصدی را نسبت به برنامه به ثبت رسانده است. مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس درباره کل استخراج شرکت مس از معادن سرچشمه، میدوک، سونگون چهل کوره و سایر معادن در حال آماده‌سازی طی این بازه زمانی گفت: شرکت مس در مجموع 35 میلیون و 280 هزار تن استخراج داشته است که در مقایسه با برنامه تعریف‌شده 31 میلیون و 641 هزار تنی، از رشد 12 درصدی برخوردار بوده است.

عبدی اظهار داشت: برنامه تعیین‌شده برای برداشت سنگ سولفوری از معادن فوق نیز تا پایان نخستین ماه سال جاری 9 میلیون و 444 هزار تن بوده که با عملکرد 4 میلیون و 666 هزار تنی، 2 درصد از برنامه جلوتر بوده است. مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس گفت: تولید لجن الکترولیزی (فلزات گرانبها) تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری141 تن بوده است که در مقابل برنامه 115 تنی رشد 23 درصدی داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها