معاون مالی و اقتصادی شرکت مس خبر داد:

رشد 241 درصدی سود شرکت مس در سال 99 نسبت به سال 98

معاون مالی و اقتصادی شرکت مس گفت: در سال گذشته میزان فروش محصولات مختلف شرکت از لحاظ ارزشی به بیش از 41 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال 1398 رشد 90 درصدی داشته است.

رشد 241 درصدی سود شرکت مس در سال 99 نسبت به سال 98

به گزارش مس پرس، کیارش مهرانی معاون مالی و اقتصادی شرکت مس با اعلام این خبر افزود: تناژ فروش شرکت مس در سال گذشته 916 هزار و 842 تن بود که نسبت به برنامه 19 درصد بالاتر و نسبت به سال گذشته 8 درصد بالاتر است.

مهرانی با بیان این‌که در سال 1399 تقریباً کل کنسانتره تولیدی شرکت به کاتد تبدیل شد گفت: مجموع فروش کاتد شرکت در سال گذشته به رقم چشمگیر 272 هزار تن رسید که بالاترین میزان فروش کاتد ثبت‌شده شرکت مس در کل ادوار گذشته است و رکورد جدیدی در فعالیت‌های شرکت محسوب می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شرکت مس با بیان این‌که سود سال گذشته نسبت به سال 1398 بیش از 241 درصد سود نشان می‌دهد، ادامه داد: سود سال 99 در حدود 68 درصد درآمد کل است درحالی‌که نسبت سود سال 98 به‌کل درآمد 54 درصد است.

وی با بیان این‌که این میزان تناژ فروش نشان‌دهنده رشد 9، 8 درصدی تناژ فروش کاتد در سال 99 نسبت به سال 98 است گفت: این موفقیت‌ها در حالی به‌دست‌آمده که در اوایل سال 99 به دلیل شیوع کرونا قیمت مس با کاهش غیرمنتظره‌ای مواجه شد و فرآیند حمل‌ونقل با اختلالات زیادی مواجه شد.

مهرانی با اشاره به این‌که خوشبختانه با انتشار خبرهای امیدوارکننده و دسترسی به واکسن کرونا و افزایش مصرف در چین بازار جان تازه‌ای گرفت اظهار داشت: از سه‌ماهه چهارم سال 1399 قیمت‌ها روند افزایشی پیدا کرد به‌طوری‌که متوسط قیمت مس در پایان سال گذشته در حدود 14 درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرد و به رقم 6737 دلار بر تن رسید.

وی رتبه‌بندی اعتباری و اخذ رتبه A+، بازگشت بیش از 95 درصد منابع ارزی، سرمایه‌گذاری 12 درصدی در سهام جهان فولاد 12 درصد و افزایش سرمایه شرکت از 10 به 20 هزار میلیارد تومان را از دیگر دستاوردهای شرکت دانست.

معاون مالی و اقتصادی شرکت مس به تنوع‌بخشی به مبادی صادراتی و توسعه بازارهای جدید صادراتی و مشتریان تولیدکننده نهایی خارجی در شرایط پیچیده تحریم اشاره کرد و از ایجاد یک شرکت سرمایه‌گذاری 100 درصدی با سرمایه 500 میلیارد تومان با هدف خلق ارزش افزوده بالاتر از بازار پول، استفاده از ابزارهای نوین مالی، مهندسی مالی و خدمات نوین مالی و تامین سرمایه برای پروژ‌ه‌های معدنی خبر داد.

وی با اشاره به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان و ایجاد فضای آرامش‌بخش به کارکنان، گفت: برای اولین بار صندوق به منطقه سبز سلامت مالی از منظر ریسک اکچوئری رسید.

نهایی‌شدن نظام جامع مالی شرکت و اجرای قطعی نرم‌افزار اختصاصی حسابداری شرکت مس و هوشمند کردن داشبورد مدیریت مالی از دیگر دستاوردهایی بود که معاون مالی و اقتصادی شرکت مس به آن‌ها اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها