شرکت ژاپنی خریدار ۳۰ درصد سهام معدن مس به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار شد

میتسوبیشی متریالز ۳۰ درصد سهام معدن مس مانتو ورده در شمال شیلی را از شرکت مانتوس کوپر به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار خریداری کرد.

شرکت ژاپنی خریدار ۳۰ درصد سهام معدن مس به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار شد

 شرکت ژاپنی میتسوبیشی متریالز با خرید سهام جدید، فرآیند خرید۳۰ درصدی سهم معدن مس مانتو ورده را در شمال شیلی از شرکت مانتوس کوپر به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار تکمیل کرد.

براساس این گزارش، طبق یکی از شرایط قرارداد، شرکت ذوب مس MMC سهمیه‌ بندی ۷۸۴ میلیون دلاری هزینه سرمایه‌ای را برای یک واحد تغلیظ جدید و سد باطله جهت کمک به استخراج و فرآوری سنگ سولفیدی به‌عنوان بخشی از توسعه این معدن پرداخت می‌کند. شروع این طرح برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی ‌شده است.

این توافق شامل تعدیل سرمایه در گردش نسبت به اعلام اولیه این معامله در سال گذشته می‌شود که قیمت خرید حدود ۲۳۶ میلیون دلار تعیین ‌شده بود. این معامله پس از تکمیل تامین مالی ۵۲۰ میلیون دلاری این پروژه در ماه گذشته انجام شد که بزرگ‌ترین تامین مالی پروژه در بخش معدن پس از آغاز همه گیری کووید-۱۹ بود.

شرکت ذوب مس MMC اعتبار ۶۰ میلیون دلاری برای پوشش مازاد هزینه احتمالی تامین می‌کند. بنابراین ۴۲ درصد از تولید کنسانتره معدن Mantoverde با احتساب حق ۳۰ درصدی با توجه به سهام مالکیتی به این شرکت تعلق دارد. ذخایر این معدن روباز حدود ۲.۱میلیون تن مس محتوی است و انتظار می‌رود کل تولید تا پایان عمر عملیاتی در سال ۲۰۴۱ حدود ۱.۷میلیون تن باشد. شرکت مانتوس کوپر با سهم ۶۹.۹ درصدی همچنان مالک اصلی این معدن است.

میتسوبیشی متریالز که سال ۱۸۷۱ تاسیس شده و زیرمجموعه‌ گروه میتسوبیشی بشمار می رود مدیریت چندین شرکت در حوزه‌های تولید و پردازش فلزات غیرآهنی مانند مس و آلومینیوم، استخراج معادن نقره، الماس، طلا و زغال سنگ، تولید مصالح ساختمانی با تمرکز بر سیمان، بتن و آهک، تولید آسفالت و قطعات الکترونیکی را دارد .

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها