فوری / احتمال واریز ۲ مرحله ای سود سهام عدالت

محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر سهامداران سهام عدالت (هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم) اقدام به فروش سهام خود نکرده اند.

فوری / احتمال واریز ۲ مرحله ای سود سهام عدالت

محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر سهامداران سهام عدالت (هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم) اقدام به فروش سهام خود نکرده اند سود سهام سال 98 به آن‌ها پرداخت می‌شود و افرادی که اقدام به فروش سهام خود کرده اند اگر قبل از برگزاری مجمع سالیانه شرکت‌ها باشد سود به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: مهلت تخصیص سود شرکت‌های سرمایه پذیر به پایان رسیده است و باید سود‌ها را در وجه شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت کند تا شرکت سپرده گذاری به سهامداران تخصیص دهد.

وی ادامه داد: اطلاعات سهامداران در اختیار شرکت سپرده کذاری مرکزی است و این شرکت مشخص می‌کند که چه میزان سود به هر سهامدار عدالت تعلق می‌گیرد.

ودهنوی خاطرنشان کرد:در تلاشیم، تا پایان امسال این رقم به حساب سهامداران عدالت واریز شود. چنانچه سود چند شرکت نیز تجمیع نشود، بخشی از آن در سال آینده واریز خواهد شد.

وی درباره طرح حمایت از سهامداران خرد گفت: بر اساس این طرح سهامداران خردی که در تاریخ 12 اسفند دارایی کمتر از 10 میلیون تومان داشته باشند، چنانچه پرتفوی خود را تا اردیبشهت سال 1401 تغییری ندهند و تا آن زمان بازدهی کمتر از 25درصد از بازار سهام دریافت کرده باشند، ما به التفاوت آن را از صندوق توسعه بازار، اوراق تبعی دریافت می‌کنند.

دهقان دهنوی با اشاره به اینکه یکی از جنبه‌های اعتمادسازی در بازار سرمایه، تقویت نظارت است ادامه داد: آرامش و ثبات و سودآوری ‎بازارسرمایه، برای کسانی خواهد بود که در چارچوب ‎مقررات فعالیت می‌کنند.

وی گفت: نهاد‌های مالی حاضر در بازار سرمایه برای ارائه خدمات با کیفیت به اعضاء، از نظر کمی و کیفی خود را گسترش بدهند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: بازار سرمایه بازاری مبتنی بر علم است و افراد دارای مسئولیت باید در آن اظهار نظر کنند، اما اظهار نظر‌های غیر مسئولانه ممکن است موجب ضربه به اعتماد مردم و آرامش بازار سرمایه شود.

وی با بیان اینکه شرایط بازار سرمایه در کشور رو به بهبود است گفت: بازنگری در دستورالعمل بازارگردانی آغاز شده است و مسیر را به گونه‌ای طراحی خواهیم کرد که هم شرایط خاص بازار سرمایه کشور در نظر گرفته شود و هم از تجربیات جهانی بهره بگیریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها