بیت کوین نخرید،سهام بخرید!

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با انتقاد از رواج خرید و فروش رمزارز در کشور اظهار کرد: مردم به جای این‌که دارایی خود را در جایی سرمایه گذاری کنند که نتیجه آن معلوم نیست و نفع آن به کشورهای دیگر می‌رسد در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کنند تا این سرمایه‌گذاری منجر به رشد اقتصادی در کشور شود.

بیت کوین نخرید،سهام بخرید!

محمدعلی دهقان دهنوی با بیان این‌که بازدهی بازار سرمایه از همه بازارهای موازی بیشتر است، تصریح کرد: بررسی‌های 10 ساله‌ای که صورت گرفته نشان می‌دهد به غیر از یک دوره‌ای که قیمت جهانی طلا چند برابر شد بازدهی بورس از سایر بازارها بیشتر بوده است. سرمایه با رمزارزها از کشور خارج می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با انتقاد از تبلیغ سرمایه گذاری در رمزارزها در کشور اظهار کرد: از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم به ماجرای تبلیغ رمزارزها وارد شود. رمزارز در کشور غیرقانونی است اما عده‌ای به راحتی از درگاه بانکی خرید و فروش می‌کنند برخی براین باورند رمزارزها بزرگترین حباب تاریخ مالی جهان است و اکنون تبدیل به کانالی برای خروج سرمایه از کشور شده است.

وی ادامه داد: به جای این‌که مردم دارایی خود را در جایی سرمایه گذاری کنند که نتیجه آن معلوم نیست و نفع آن به کشورهای دیگر می‌رسد به بازار سرمایه بیایند که سرمایه گذاری در این بازار منجر به توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که بازار سرمایه بازدهی بیشتری دارد اما باید الفبای آن را رعایت کنند. بدترین روش انتخاب سهم گوش دادن به حرف دیگران در فضای مجازی است و ما حتما با افرادی که سیگنال غلط به مردم می‌دهند برخورد خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها