مدیرعامل شرکت شهروند:

توسعه شعب شهروند منشاء تحول و جهش است

مدیرعامل شرکت شهروند به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همراه تعدادی از معاونان و مشاوران با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران، دیدار و گفتگو کردند.

توسعه شعب شهروند منشاء تحول و جهش است

به گزارش روابط عمومی شرکت شهروند، حجت الاسلام ابوترابی در این دیدار  ضمن تاکید بر درستی سیاست ها و راهبردهای کلان شرکت شهروند به منظور ارتقاء سطح کارایی و بهره وری سازمانی، تجدید نظر در شرایط قراردادهای تامین کنندگان، مدیریت هزینه‌ها و ارتقاء سطح فروش گفت: یکی از اساتید من که مردی الهی بود در بحث تجارت و کسب و کار می گفت تاجر هوشمند سود خود را در خرید مناسب می بیند نه در افزایش فروش، این نگاه مهمی است؛ وقتی شهروند با بالغ بر ۸۰۰ شرکت تامین کننده ارتباط دارد آن کارشناسانی که این قراردادها را تهیه و امضا می کند، باید از سلامت نفس کامل برخوردار باشند و یکی از عللی که شرکت های غیرخصوصی دچار آسیب می شوند این است که این قراردادها به صورت صحیح و همه جانبه بسته نمی شود. او افزود: باید عزم و همتی در دوستان باشد تا در این زمینه یک انقلابی رخ دهد و قراردادها صحیح، منطقی، عالمانه و با نگاه کارشناسی تهیه و تنظیم شود. گام بعدی کاهش هزینه هاست. کاهش هزینه ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای حیات یک بنگاه اقتصادی است و علل اصلی ناکارآمدی و زیاندهی شرکت های دولتی آن است که نگاه منطقی به مدیریت هزینه وجود ندارد و این علت اصلی بروز زیان دهی است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: بخش بزرگی از بودجه جاری دولت در شرکت های دولتی هزینه می‌شود که بیشترشان نه تنها سودآور نیستند بلکه هزینه سنگینی به بیت المال تحمیل می‌کنند آنها نقشی در خلق ثروت ندارند. در حالی که می توان این روند را مدیریت کرد و جلوی تحمیل هزینه های سنگین به بیت المال را گرفت.

ابوترابی با بیان این که «باید به نحوی عمل کنیم که میزان رضایت مندی مردم از کارهایمان ارتقا یابد.» گفت: وقتی مشتری وارد شهروند می شود احساس کند که یک احترام ویژه ای به او می شود احترامی که در جاهای دیگر نیست. گاهی می توان بدون هزینه و با کمترین هزینه کاری کرد که مردم احساس می کنند وقتی وارد شهروند می شوند به آنها احترام گذاشته می شود. یکی از راه ها این است که کالای خوب با قیمت مناسب و با کیفیت بهتر ارائه کنید و این مصداق احترام به ارباب رجوع است.

او به سیاست شرکت شهروند مبنی بر گسترش فعالیت ها از تهران به شهرهای دیگر اشاره کرد و گفت: برنامه توسعه شعب شهروند در شهرستان ها کار درستی است و می تواند منشاء تحول و جهش باشد. ضمن این که توصیه می کنم از تجارب سایر کشورها در حوزه کاری خود استفاده کنید، و عملکرد مجموعه های موفق در دیگر کشورها را مطالعه و رصد کنید از تجربیات آنها استفاده کنید. امام جمعه موقت تهران از ورود شرکت شهروند به بازار سرمایه استقبال کرده و گفت: شرکت هایی می توانند وارد بورس شوند که سالم کار می کنند و شفافیت در فرآیندهای عملیاتی و مالی دارند، شرکت شهروند وقتی وارد بورس شد فعالیت هایش در ویترین شیشه ای دیده می شود. ابزار نظارتی بورس نسبتا خوب و قابل اطمینان است و اولا ورود در بورس به اصلاح ساختارها کمک می کند.این اتفاق به شما کمک می کند در آینده از بسیاری از مخاطرات مصون بمانید. این به نوبه خود کار بسیار مهمی است و البته در ساختار مدیریتی باید در چارچوب قواعد بازی حرکت کنید و انتصاب‌هایتان هم در چارچوب قرار می گیرد. و این به روند اصلاح بنگاه کمک می کند. ورود به بازار سرمایه می تواند با توجه به دسترسی به منابع مالی منجر به توسعه عظیمی در یک بنگاه شود. اگر شما وارد بازار سرمایه شدید از منابع مالی بدست آمده درست استفاده کنید که قطعا تحول بزرگی برای شما خواهد داشت. او در پایان گفت: قرآن می فرماید هر قدر می توانید عالمانه تصمیم بگیرید و قدم بردارید و این هم نمی شود مگر این که پشتوانه علمی و کارشناسی داشته باشید. توصیه دوم من این است که قرآن کریم بر مدیریت مبتنی بر مشورت (خرد جمعی) تاکید دارد. هر چه بیشتر مشورت کنید برایتان مفید تر خواهد بود.  همچنین در این مراسم وحید کریمی - مدیرعامل شرکت شهروند ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های شرکت شهروند گفت: فروشگاه های شهروند با هدف احیای فروشگاه های زنجیره ای از زمان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی راه اندازی شد، این وقتی بود که اکثر فروشگاه های زنجیره ای قبل از انقلاب دیگر فعال نبودند و نسل جدیدی از فروشگاه های زنجیره ای هم به میدان آمده بودند که بسیار چابک عمل می کردند. او با تاکید بر سیاست مدیریتی شرکت مبنی بر اصلاح ساختار، تجدید نظر در قراردادها با تامین کنندگان، مدیریت و کاهش هزینه ها و ارتقاء فروش گفت: شرکت شهروند مزیت های خیلی خوبی نسبت به رقبا دارد که یکی از آنها پوشش گسترده در شهر و ارائه کامل و فراوان کالاهاست. شهروند در تهران چهل شعبه دارد و بیش از 50 هزار بارکد در 191 گروه کالایی به شهروندان ارائه می کند؛ پوشش کامل شهر تهران این ظرفیت را برای ما ایجاد می کند که در بخش فروش آنلاین نسبت به رقبا در شرایط بهتری باشیم چرا که کالاها را در کمترین زمان ممکن به دست مشتری رسانده و رسالت خود را که همانا صرفه جویی در وقت، آرامش در خرید و اطمینان در مصرف است جامه عمل بپوشانیم.

مدیرعامل شرکت شهروند همچنین به  برنامه های این شرکت برای ورود به بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختار لازم برای این کار انجام شده است و کارگزار خود را هم مشخص کرده ایم پیش بینی ما این است که تا آخر اسفند مجوز ورود به بورس را بگیریم و در سه ماهه اول سال آینده سهام خود را به بازار عرضه کنیم. او همچنین افزود: شرکت شهروند در برنامه توسعه خود، گسترش ده هزار متری فضای فروشگاهی خود را در نظر دارد همچنین طبق برنامه با افتتاح فروشگاه های خود در شهرهای دیگر ده هزار متر دیگر به فضاهای فروشگاهی خود اضافه خواهیم کرد. در انتهای مراسم مدیران شرکت شهروند که در مسجد امام حسین با حجت الاسلام ابوترابی دیدار داشتند، نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت ایشان برگزار کردند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها