زمان واریز یارانه های بهمن ماه اعلام شد + مبلغ واریزی

در این گزارش زمان واریز یارانه های بهمن ماه 99 را برای شما همراهان آماده کرده ایم.

زمان واریز یارانه های بهمن ماه اعلام شد + مبلغ واریزی

بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها یکصد و بیستمین مرحله از یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی مربوط به بهمن‌ماه ، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت 24 روز دوشنبه 20 بهمن 99 به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

گفتنی است، در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، دولت تصمیم گرفت در کنار حمایت از بنگاه های اقتصادی و افراد آسیب دیده، وام یک میلیون تومانی به حساب تمامی ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر واریز کند. با این تصمیم دولت در مجموع ۲۳ هزار میلیارد تومان وام به حساب یارانه بگیران واریز شد.سازمان هدفمندی یارانه ها مقرر کرد اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی از یارانه افراد کسر شود.آغاز کسر اقساط این تسهیلات از تیرماه بود و بهمن ماه هشتمین قسط کسر خواهد شد.

 



 

زمان واریز یارانه معیشتی بنزین بهمن 99

اولین یارانه‌ای که پرداخت می‌شود یارانه معیشتی بنزین است، اگر زمان‌بندی سازمان برنامه‌وبودجه طبق روال ماه‌های گذشته رعایت شود این یارانه در روز جمعه ۱۰ بهمن به حساب سرپرستان خانوار ۶۰ میلیون نفر واریز می‌شود.

مبلغ این یارانه متناسب با تعداد اعضای یک خانواده بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان هزار تومان است.یارانه معیشتی برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است. دو یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی کرونا به ترتیب در دهه دوم و سوم ماه جاری واریز می‌شود.

 

یارانه

 

یارانه چیست؟

یارانه یا سوبسید نوعی از کمک مالی است که به یک تجارت یا بخش اقتصادی پرداخت می‌شود؛ یا به عبارت دیگر اعطاء کمک مالی به روی یک کالا یا خدمتی که به مردم داده می‌شود جهت افزایش رفاه عمومی جامعه.

 

کسر هشتمین قسط وام کرونا از یارانه بگیران

گفتنی است؛ مقرر شده هر ماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه هر خانوار کسر شود. مدت زمان بازپرداخت تسهیلات کرونایی نیز ۳۰ ماه در نظر گرفته شده است.

دولت در بهمن ماه سه یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد کرد. این یارانه ها عبارتند از : 1. یارانه نقدی با مبلغ 45 هزار تومان ، 2. یارانه معیشتی بنزین ( مبلغ آن به تعداد اعضای خانوار بستگی دارد ) و 3. یارانه معیشتی کرونا که دو مرحله از آن در ماه‌های آذر و دی واریز شده و دو نوبت دیگر آن باید در ماه‌های بهمن و اسفند امسال واریز شود.همچنین پرداخت عیدی سال ۱۴۰۰ کارمندان جزو پرداختی‌های دولت در ماه بهمن است.

 

یارانه

 

یارانه معیشتی بنزین

پانزدهمین مرحله یارانه معیشتی بنزین در بهمن ماه امسال به حساب ۶۰ میلیون نفر واریز می‌شود. مبلغ این یارانه برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است. پرداخت این یارانه از دی ماه سال گذشته منظم شده و در روز دهم هر ماه واریز می‌شود.

یارانه ۱۰۰ هزار تومانی

دو مرحله از یارانه معیشتی کرونا در ماه‌های آذر و دی واریز شده و دو نوبت دیگر آن باید در ماه‌های بهمن و اسفند امسال واریز شود. در دو نوبت قبلی این یارانه در روزهای پایانی ماه واریز شده که به نظر می‌رسد در بهمن نیز طیق روال قبل پرداخت شود.

حدود ۳۴ میلیون نفر این کمک بلاعوض را دریافت می‌کنند که ۹ میلیون نفر از آنها از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر دریافت می‌کنند. ۲۵ میلیون نفر دیگر که فاقد بیمه، حقوق و جزو یارانه بگیران معیشتی هستند مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت می‌کنند.

 

یارانه

 

عیدی سال ۱۴۰۰

در متن قانون کار آمده که کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

در سال‌های گذشته عیدی کارمندان با حقوق بهمن واریز می‌شود. حداقل دستمزد امسال یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان است که حداقل عیدی امسال سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و حداکثر آن پنج میلیون و ۷۳۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

فتح الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران در خصوص عیدی کارگران عنوان کرده که معمولاً عیدی و پاداش پایان سال کارگران بر اساس قراردادهای کار در اسفند ماه پرداخت می‌شود اما کارفرمایانی که از تمکن مالی و نقدینگی لازم برخوردارند از بهمن ماه همراه با حقوق و دستمزد کارگران عیدی و پاداش پایان سال را هم می‌پردازند.

 

کمک بلاعوض دو میلیون تومانی به بازنشستگان

پیگیری‌ها نشان می‌دهد سازمان تامین اجتماعی به دنبال این است که به بازنشستگان کمک بلاعوض دو میلیون تومانی پرداخت کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها