استخدام بومی‌های عسلویه اولویت ویژه پتروشیمی جم

یکی از مواردی که در طی۴ دهه گذشته در مناطق صنعتی کشور منجر به پیدایش اعتراض مردم مناطق صنعتی و نفتی در استانهای مختلف کشور شده است، اعتراض نیروهای بیکار بومی در این مناطق به مدیران شرکتها و موسسات بزرگ شده است.

استخدام بومی‌های عسلویه اولویت ویژه پتروشیمی جم

پدیده هجرت مهاجرین به استانهای صنعتی از مسائل و دغدغه های مهم مناطق نفت خیز مثل عسلویه بوده  است..

مدیریت جدید پتروشیمی جم با تکیه بر تعمیق توسعه گرایی در منطقه، بومی گزینی نیروهای خدماتی، کادر اداری استخدام بخش مهمی از جوانان تحصیلکرده و متخصص بومی را در صدر اولویت‌های استخدامی این شرکت لحاظ کرده است.

دکتر میثم سعیدی مدیرعامل پتروشیمی جم در گفتگو با مستقل میزان رضایتمندی مردم، مسئولین و نماینده عسلویه در مجلس شورای اسلامی را مهمترین دستاورد شرکت دانسته و با تاکید بر مطالبات ساکنان این شهر از پتروشیمی جم و دیگر شرکت‌ها، خود را ملزم به حمایت از توسعه پایدار این منطقه و تاسیس زیرساخت‌های توسعه می‌داند.

پرواضح است زمانی که استراتژی استخدامی شرکت عسلویه توسط مدیرعامل به این صراحت بیان شود، حتما سایر مدیران ارشد پتروشیمی جم هم اهمیت بومی گزینی را در رویه مدیریت خویش لحاظ می‌نمایند.

اخیرا اقدام جالبی که توسط  مدیرکل روابط عمومی این شرکت برای تامین کادر روابط عمومی در محل کارگاه‌های شرکت در عسلویه صورت گرفت، استخدام تعدادی نیروی بومی روابط عمومی بود که با استقبال گسترده جوانان فرهنگ دوست عسلویه مواجه شد. این رفتار هوشمندانه آقای دکتر پوری مدیرکل روابط عمومی، حاکی از تبعیت صد درصدی مدیران میانی شرکت از مدیرعامل پتروشیمی جم دارد.

اکنون با اهتمامی که مدیرعامل پتروشیمی جم داشته است طی یکسال گذشته همه کادر اداری و خدماتی و بعضا در بسیاری از موارد تخصصی هم اولویت با نیروهای بومی منطقه بوده است.

با نگاهی گذرا به نحوه استخدام تمام شرکت‌های معظم نفتی در عسلویه با قاطعیت می‌توان گفت که نگرش بومی گرایانه مدیران پتروشیمی جم در مقایسه با سایر شرکت های دولتی مستقر در عسلویه، پتروشیمی جم در رفع پدیده بیکاری منطقه، گوی سبقت را از رقبای دیگر ربوده است.

تکیه پتروشیمی جم بر کاستن از حجم بیکاران بومی یک اقدام توسعه گرایانه است که باعث شده اسباب رضایت خاطر مردم این منطقه فراهم آید.

البته این کمترین حق مردم منطقه است که از مواهب صنعت و انرژی مستقر در این منطقه برخوردار شوند.

تیز بینی و فهم درست مدیریت پتروشیمی جم باعث شده است که افکار عمومی عسلویه از عملکرد مثبت مدیران پتروشیمی جم متمایز از سایر شرکت های دیگر باشد.

اگر همه مدیران صنعت کشور مانند مدیرعامل پتروشیمی جم به این باور برسند که بومیان در مناطق صنعتی بیشترین بهره وری را از مزیت حضور صنعت در منطقه ببرند،قطعا اشتیاق مردم منطقه به صنایع مستقر در آن خطه به تعصب عجیبی نسبت به آن صنایع تبدیل می گردد.

اگر امروز نگاهی گذرا به دلایل ریشه های محبوبیت پتروشیمی جم داشته باشیم، بخوبی در می یابیم که مردم خطه عسلویه به این باور رسیده‌اند که مدیران پتروشیمی جم صرفا نگاه تک بعدی به سود آوری این شرکت نداشته اند بلکه سود بردن مردم و خانواده های بومی از محل در آمد این شرکت را هم یک اصل مهم در روند توفیق این شرکت می دانند.

وقتی مدتی پیش مدیرعامل پتروشیمی جم در اقداماتی انسان دوستانه دانش آموزان و دانشجویان ممتاز را بورسیه می نماید و هزینه های تحصیلات عالیه آنان را تقبل نمود، این اقدام راهبردی موجب علاقمندتر شدن جوانان به تحصیل در رشته های فنی و استقبال آنان از ورود به حوزه صنعت گردید.جوانان  خطه عسلویه با این حمایت قاطعانه در می یابند که بعد از فارغ التحصیلی، دیگر دغدغه و نگرانی خاصی از بابت پیداکردن کار مطلوب  برای خویش را ندارند.

ایجاد این ضریب اطمینان در قلوب جوانان تحصیلکرده شهرستان عسلویه، توسط مدیریت شرکت پترو شیمی جم را باید ستود.

مقابله با بیکاری بومیان آنهم در منطقه خاصی چون عسلویه باید الویت اول همه مدیران شرکتهای بزرگ باشد.

الگوی پتروشیمی جم در این زمینه باید برای همه مدیران دیگر منطقه ویژه عملیاتی گردد تا مردم عسلویه حلاوت و شیرینی برخورداری از صنعت را حس نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها