معاونت فروشگاهی شهروند؛

مردم فاکتورهایشان را با دقت چک کنند

المیرا شریفی، یکی از مجریان نام آشنای تلویزیون در توئیتر خود اعلام کرد: «هنگام خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، به قیمت روی کالا توجه کنید و حتما با فاکتور مقایسه کنید. نکات عجیبی خواهید دید.

مردم فاکتورهایشان را با دقت چک کنند

به گزارش روابط عمومی شرکت شهروند به نقل از رکنا، این توئیت واکنش های بسیاری را در پی داشت و نام بسیاری از فروشگاه های بزرگ یا اینترنتی در پاسخ به این توئیت به میان آمد. برخی هم گفتند: «قیمتی که روی کالا ثبت شده کمتر از قیمت فاکتور است.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند یک سوپرمارکت نیست که مشتری با چند قلم خرید مقابل صندوق برود و دقت زیادی روی قیمت اجناس محدودی که خریده است داشته باشد، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مردم چرخ‌های فروشگاه‌ها را پر می کنند و در آخر یک قیمت می‌شنوند و کارت می‌کشند و کمتر در همان لحظه به لیست قیمت ها و مقایسه آن با قیمت درج شده بر روی کالاها می‌پردازند و در این میان می‌شود که بی‌انصافی شکل بگیرد. غلامعلی پیرحبشی، معاونت فروشگاهی فروشگاه شهروند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره این اظهار نظرها و ادعا تفاوت قیمت درج شده روی اجناس با قیمتی که در پای صندوق از مشتری گرفته می‌شود گفت: کار فروشگاه داری بسیار سخت است و نگاه مردم می‌تواند در این راه کارگشا باشد. المیرا شریفی در توئیت خود نامی از فروشگاه نبرده اما فردی پاسخی به این توئیت داده که آنجا نام فروشگاه شهروند آمده است.

احتمال جا به جایی برچسب کالا

وی با اشاره به این که در شهروند 60 هزار قلم کالا به شهروندان تهرانی عرضه می‌شود، افزود: به دلیل تعدد کالا احتمال جا‌به‌جا شدن برچسب کالا وجود دارد.

خوشبختانه در طول مدتی که واحدهای نظارتی مانند تعزیرات، وزارت بازرگانی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان وارد شهروند شده‌اند هنوز گزارشی از این فروشگاه نداده‌اند. ما شرکت خصوصی نیستیم که منافع شخصی خود را دنبال کنیم. بنابراین دنبال آن هستیم که کالا درست به دست مردم برسد؛ اگر ذینفع بودیم، احتمال داشت بگوییم که با اقداماتی می‌توانیم سود بیشتری کسب کنیم.

فروش کالاهای جدید بعد از کالاهای قدیمی

معاونت فروشگاهی فروشگاه شهروند با اشاره به قوانین داخلی فروشگاه شهروند، گفت: قبل از این که کالا افزایش قیمت پیدا کند در سیستم نرم افزاری کالاهای موجود با قیمت گذشته محاسبه می‌شود. در حقیقت سیستم طوری تعریف شده است تا کالا با قیمت گذشته تمام نشود کالای جدید با قیمت جدید حق فروش ندارد و در سیستم فاکتور نمی‌خورد.

ملاک قیمت ثبت شده روی کالاست

غلامعلی پیرحبشی با بیان این که هر چقدر تعدد اجرایی بیشتر باشد احتمال خطای انسانی زیاد است، گفت: کالاها براساس گروه کالایی چیدمان می‌شود، مثلا ادویه کنار ادویه قرار می‌گیرد و اختلاف‌ قیمت به دلیل برندهایشان است.

 به‌عنوان مثال قیمت یک کالا 39 هزار تومان است در حالی که همان کالا با برند دیگری 37 هزار تومان به فروش می‌رسد. احتمال دارد یکی از مشتریان این دو برند را جا به جا کرده باشند در حالی که قیمت کالاها مشخص است و ملاک برای پرداخت به صندوق، قیمت روی کالاست. اگر کالایی از قیمت ثبت شده روی آن بیشتر ارائه شود تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش رکنا، اشتباه احتمال دارد رخ دهد بنابراین مردم فقط چند دقیقه وقت بگذارند و قیمت های فاکتورشان را چک کنند تا با خیال آسوده‌تری از فروشگاه های زنجیره‌‌ای بیرون بیایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها