جزئیات واریز وام جدید کرونا فاش شد + جزئیات

در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت کار امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در "سامانه کارا" فراهم کرده است.

جزئیات واریز وام جدید کرونا فاش شد + جزئیات

در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت کار امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در "سامانه کارا" فراهم کرده است.

کلیه صاحبان مشاغل و کسب و کارهای خصوصی و تعاونی مشمول طرح اعم از کارفرمایی و خویش فرمایی که در رسته های ۱۴ گانه از پیش مصوب و شناسایی شده فعال بوده، کد بیمه پردازی در سامان تامین اجتماعی داشته و در جهت حفظ اشتغال موجود اقدام کرده باشند مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا قرار می گیرند.

در ادامه حمایت دولت از صاحبان مشاغل شدیدا آسیب دیده از کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای حوزه گردشگری، ورزشی و فرهنگ و هنر را به تصویب رساند.

کسب‌وکارهای حوزه گردشگری اعم از هتل ها، مهمانپذیرها، مراکز اقامتی سنتی و بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی در دوران شیوع بیماری کرونا عملاً امکان کسب درآمد نداشتند و دچار رکود و تعطیلی شدند.

فعالیت شاغلین حوزه فرهنگ و هنر از جمله ناشرین، کتابفروشان، فعالان واحدهای تولید سمعی و بصری و مراکز فرهنگی نیز تحت تاثیر کرونا آسیب دید. در بحران کرونا فعالیت بسیاری از اماکن و باشگاههای ورزشی، استخرهای سرپوشیده، مجموعه های ورزشی و پارک های آبی نیز دچار آسیب و زیان شد.

به دنبال استمرار تعطیلی این گروه از مشاغل و متضرر شدن صاحبان این کسب و کارها طی توافق و هماهنگی میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان، تمهیدات لازم برای پرداخت تسهیلات کرونا به این حوزه ها صورت گرفت.

برابر اعلام معاونت اشتغال وزارت کار، در این مرحله از پرداخت تسهیلات کرونا، چهار حوزه گردشگری و صنایع دستی، حمل و نقل، فرهنگ و هنر و ورزش مورد توجه قرار گرفته و رقمی در حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این بخشها پرداخت خواهد شد.

عیسی منصوری در تشریح جزییات پرداخت تسهیلات کرونایی جدید در کشور گفت: از مجموع تسهیلات درنظر گرفته شده سهم بخش حمل و نقل ۳۵۰۰ میلیارد تومان، بخش گردشگری و صنایع دستی ۲۰۰۰ میلیارد تومان، بخش فرهنگ و هنر ۱۸۰۰ میلیارد تومان و بخش ورزش ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات است.

به گفته وی، ثبت نام متقاضیان دریافت وام کرونا تنها از طریق سایت سامانه کارا kara.mcls.gov.ir صورت می پذیرد و افراد جهت تکمیل اطلاعات خود باید به سامانه کارا وارد شوند.

آنطور که منصوری گفته بیشترین میزان آسیب از کرونا را زنان شاغل متحمل شده اند به نحوی که نزدیک به ۷۰ درصد شاغلینی که به دلیل کرونا شغل خود را از دست داده و بیکار شدند، زنان هستند که طبق اعلام معاون وزیر کار قرار است از محل منابع و تسهیلات اشتغال خانگی برای آنها اشتغالزایی شود.

برابر مصوبات ستاد مقابله با کرونا مقرر شده برای کمک به صاحبان کسب و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در فعالیت خود دچار مشکل شده‌اند، تسهیلات حمایتی کرونا با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت اقساط ۲۴ ماهه پرداخت شود که برای این منظور متقاضیان باید در سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده و پس از تایید سامانه و معرفی به بانک، تسهیلات درخواستی را از طریق شعب بانک دریافت کنند.

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها