افزایش سرمایه ۱۶۲ درصدی شرکت فولاد خوزستان

افزایش سرمایه ۱۶۲ درصدی شرکت فولاد خوزستان از محل سود سپرده، مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.

افزایش سرمایه ۱۶۲ درصدی شرکت فولاد خوزستان

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، در نامه‌ای شرکت فولاد خوزستان ‌خطاب به سازمان بورس آمده است: با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار)  گزارش توجیهی هیات مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۱۹,۰۴۸,۶۹۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه ای، در نظر گرفته شده است. 

با توجه به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار، مجمع فوق‌العاده شرکت فولاد خوزستان (فخوز) ۲۳ آذرماه ۱۳۹۹ در شهرستان اهواز،‌ تالار اجتماعات مجموعه دویست دستگاه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

از مزایای افزایش سرمایه از طریق سود انباشته، می توان به سرعت گرفتن فرآیند توسعه، اهدای سهام جایزه و عدم نیاز به پرداخت قیمت اسمی سهم، کمک به بهبود سودآوری شرکت و عدم ورود نقدینگی از خارج شرکت اشاره نمود.

در سال های اخیر شرکت فولاد خوزستان، پروژه‌های توسعه‌ای بسیاری مانند: احداث کارخانه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم ۳)، پست برق ۴۰۰/۲۳۰ کیلو ولت، طرح‌ های زیست محیطی نظیر: جمع‌ آوری دود،‌ تکمیل فرآیند پساب صنعتی، توسعه فضای سبز را در دستور کار قرار داده است. این مجموعه به منظور تکمیل زنجیره ی ارزش، اقدام به راه‌ اندازی و بهره‌ برداری از فاز اول کارخانه گندله‌سازی سیمیدکو در شهرستان خواف و همچنین سرمایه گذاری برای راه اندازی کارخانه فولاد سازی شرکت صنعت فولاد شادگان نموده است. از سویی این شرکت به منظور دستیابی به محصولات نهایی، نسبت به انتقال ۶۲ درصدی مالکیت سهام شرکت فولاد اکسین خوزستان، تفاهم نامه ای را به امضا رسانده است. 

مجموعه فولاد خوزستان توانسته با بهره‌ گیری از نیروی متخصص و تجهیزات به‌ روز، بزرگ ترین عرضه‌کننده شمش فولادی در کشور لقب بگیرد و در چند سال اخیر به طور متوسط و با در نظر گرفتن،‌ اولویت تامین نیاز داخل، بیش از ۵۰ درصد محصولات خود را صادر نماید و از این حیث، ارزآوری قابل توجهی را برای کشور داشته باشد.

برنامه  فولاد خوزستان در سال ۱۳۹۹ دستیابی به تولید سه میلیون و هشتصد هزار تُن شمش فولادی است که با گذشت نزدیک به ۹ ماه از سال، علاوه بر پوشش صد‌درصدی، ۵ درصد از برنامه پیش‌بینی شده جلوتر است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها