چگونه بلیط هواپیما ماهان را کنسل کنیم؟

برخی از مسافران تصور می‌کنند که اگر بخواهند سفر هوایی یا زمینی خود را کنسل کنند، تفاوت چندانی ندارد که بلیط خود را از کدام شرکت هوایی یا ریلی خریداری کرده اند.

چگونه بلیط هواپیما ماهان را کنسل کنیم؟

گذشته از این موضوع که آیا چنین ذهنیتی اصلاً درست است یا نه، بد نیست به این افراد یادآوری کنیم که نوع بلیط هواپیما می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی میزان جریمه کنسلی بلیط شما داشته باشد. به همین خاطر است که معمولاً به کسانی که در تاریخ سفر خود یا نحوه انجام آن دچار شک و تردید هستند توصیه می‌شود که برای سفر هوایی خود از بلیط های سیستمی شرکت های هواپیمایی استفاده نمایند.

چرا که مسافری که بلیط هواپیما ماهان سیستمی را خریداری کرده است اطمینان دارد بعد از کنسلی سفر خود می‌تواند در ازای پرداخت جریمه ای کوچک، مابقی پول بلیط خود را پس بگیرید. در مقابل اما کنسل کردن بلیط چارتر همین ایرلاین، وابسته به سیاست های چارتر کننده آن است. به همین خاطر بلیط سیستمی ماهان، انتخاب مطمئن تری برای سفرهای بی برنامه است اما کنسل کردن این بلیط نیز نیازمند توجه به نکاتی است که آنها را با هم در ادامه این مطلب با عنوان " چگونه بلیط هواپیما ماهان را کنسل کنیم؟ " بررسی می‌کنیم؛ با قاصدک 24 همراه باشید.

 

ساده ترین راه را برای خرید بلیط هواپیما انتخاب کنید

اگر می‌خواهید بلیط قطار، اتوبوس یا هواپیما خود را به ساده ترین شکل ممکن و در سریعترین زمان کنسل کنید ابتدا باید مناسب ترین روش را برای خرید آن انتخاب کنید. اما از آنجایی که ما بلیط را برای کنسل کردن، خریداری نمی‌کنیم و در واقع قصدمان از خرید بلیط، سفر کردن است بهتر است همواره از این روش برای تهیه انواع بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما مورد نیاز خود استفاده کنیم.

خرید اینترنتی بلیط سفر از مجموعه ای که امکان کنسل کردن آنلاین بلیط را نیز فراهم می‌کند به شما کمک می‌کند تا خرید ساده ای را تجربه کنید. در مقابل اگر به هر دلیل ممکن مجبور به لغو سفر خود و کنسل کردن بلیط نیز شدید لازم نیست به دفاتر خدمات مسافرتی مراجعه کنید و می‌توانید بلیط خود را از طریق همان مجموعه و تنها با چند کلیک کنسل نمایید. به طور مثال سمانه جامع خرید بلیط سفر قاصدک 24 به گونه ای طراحی شده است که برای همه مخاطبان حتی بی تجربه ترین آنها هم کاربری ساده داشته باشد. بدین ترتیب هر خریدار می تواند تنها با انتخاب مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود در فیلدهای مربوطه، فهرست کاملی از بلیط های هواپیمای موجود در تاریخ مورد نظرش را مشاهده نماید. این فهرست بنا به خواست کاربر و با استفاده از فیلترهای تعبیه شده در سیستم محدود می گردد تا خریدار در کوتاهترین زمان ممکن، خرید آنلاین بلیط هواپیما دلخواه خود را به انجام رساند؛ این بلیط پس از پرداخت در درگاه خرید، به آدرس پست الکترونیکی کاربر ارسال می گردد.

اگر از سفر خود مطمئن نیستید بلیط خود را در زمان مناسبی کنسل کنید

باید در جواب سوالی که در ابتدای متن مطرح کردیم بگوییم شاید تاثیر برندها در کنسلی انواع بلیط سفر آنچنان چشمگیر نباشد اما شرکت های هوایی و ریلی در این میان بی تاثیر نیز نیستند. قوانین و ساسیت های داخلی هر مجموعه و نحوه قیمت گذاری بر روی بلیط های هواپیما و قطار در استرداد آنها نیز ایفای نقش می‌کنند. به همین جهت حتی نام شرکت ها نیز می‌تواند در تعیین درصد جریمه کنسلی بلیط های سفر موثر باشد.

به طور مثال اگر شما بلیط هواپیما ماهان را برای سفر خود خریداری کرده اید به منظور اطلاع از درصد جریمه کنسلی آن در زمان های مختلف می‌توانید به صفحه مقررات و قوانین قاصدک 24 مراجعه نمایید. این جدول به شما کمک می‌کند در صورتی که از انجام سفر خود مطمئن نیستید و می‌خواهید بلیط هواپیما خریداری شده را کنسل نمایید، بتوانید زمان مناسبی را برای آن انتخاب کنید. انتخاب زمان مناسب در کنسل کردن بلیط هواپیما سیستمی ماهان به شما کمک می‌کند تا جریمه کمتری را بپردازید و بتوانید بخش بیشتری از هزینه خود را مسترد نمایید.

به پنل کاربری خود مراجعه کنید

اگر بلیط هواپیما ماهان خود را از مجموعه قاصدک 24 خریداری کرده اید برای کنسلی آن باید به پنل کاربری خود در این سامانه مراجعه نمایید. سپس از قسمت داشبورد گزینه مربوط به بلیط های هواپیما را انتخاب کنید، روی بلیط مورد نظر خود کلیک کنید و درخواست کنسلی آن را برای همکاران ما ارسال نمایید. فراموش نکنید که اگر در یک خرید به طور همزمان، چند بلیط را رزرو کرده اید به هنگام مراجعه به پنل حتماً باید در انتخاب بلیط مربوطه دقت نمایید.

ناگفته نماند که کنسلی بلیط هواپیما ماهان از طریق سایت این هواپیمایی نیز امکان پذیر است. البته اگر بلیط خود را از سایت همین ایرلاین خریداری کرده باشید می‌توانید آن را از طریق وب سایت ماهان ایر کنسل کنید که با توجه به کاربری ساده فروشگاه های آنلاین، اغلب خرید از سایت های هواپیمایی به کاربران توصیه نمی‌شود.

کنسلی بلیط چارتر ماهان

همانطور که در ابتدا گفتیم بلیط های سیستمی هواپیما به جهت قوانینی که در خرید و کنسلی آنها وجود دارد نوع مطمئن تری از بلیط های هواپیما برای مسافرت هستند. در مقابل بلیط های چارتر شاید در مواقعی قیمت های وسوسه کننده ای برای خرید داشته باشند اما ابداً انتخاب مناسبی برای سفرهایی که برنامه آنها مبهم است، نیستند. با همه اینها اگر شما برای سفر خود یک بلیط چارتر خریداری کرده اید و حال مجبور به کنسل کردن آن هستید می‌توانید درخواست کنسلی خود را با مراجعه به پنل کاربریتان، برای همکاران ما در قاصدک 24 ارسال نمایید تا شرایط استرداد بلیط چارتر شما بررسی شود. فراموش نکنید مقدار جریمه ای که برای کنسلی بلیط چارتر ماهان شما در نظر گرفته می‌شود کاملاً وابسته به سیاست های چارترکننده آن است و گاهی بخشی از این هزینه و در مواقعی، 100 درصد آن سوخت می‌گردد. ( در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.)

در پایان یادآور می‌شویم برای خرید بلیط هواپیما ماهان و سایر ایرلاین های داخلی و خارجی تنها کافی است تا سری به قاصدک 24 بزنید. شما از طریق این مجموعه می‌توانید علاوه بر انواع بلیط سفر، بیمه مسافرتی و تور خود را نیز به صورت آنلاین خریداری کنید و با رزرو هتل در سراسر کشور برای اقامتگاه خود نیز چاره اندیشی نمایید.

برگرفته از:

بلیط هواپیما ماهان

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها