خبرخوش | بازنشستگان بخوانند!

فرج کمیجانی (فعال صنفی بازنشستگان فرهنگی) که در جلسات با مدیر سازمان برنامه و بودجه پیگیر مساله همسان‌سازی بوده است در رابطه با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری توضیحاتی ارائه می‌دهد:

خبرخوش | بازنشستگان بخوانند!

فرج کمیجانی (فعال صنفی بازنشستگان فرهنگی) که در جلسات با مدیر سازمان برنامه و بودجه پیگیر مساله همسان‌سازی بوده است؛ در رابطه با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری توضیحاتی ارائه می‌دهد: خرسندیم که با پیگیری جمیع بازنشستگان خصوصا تیم ١٥ نفره و نظر خاص محمدباقر نوبخت (معاون محترم رئیس جمهور) بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری با نود درصد حقوق میانگین ناخالص طبقه مشابه به بهترین وجه ممکن از اول مهر ماه انجام شد؛ البته در حین اجرا اشکالاتی نمایان شد که با پیگیری‌های انجام شده و نظر مساعد مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی موارد مطرح شده مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

 

به گفته او، مقرر شده است که موارد زیر اجرایی شود:
 
١-دستورالعمل جدیدی برای اعمال فوق العاده ایثارگری با مشارکت سازمان امور استخدامی و مدیران صندوق بازنشستگی تدوین و احکام مشمولین بزودی صادر شود. ناگفته نماند اکثر ایثارگران عزیز به موقع در زمان شاغلی خود اقدام کرده‌اند و اسناد مثبته خود را ارائه نموده‌اند و از امتیازات ایثارگری خود در زمان شاغلی استفاده کرده و گروه تشویقی آن را دریافت کرده‌اند و در زمان بازنشستگی هم از مزایای آن برخوردار بوده‌اند و الان هم همان مزایای قبلی خود را دریافت خواهند کرد.
 
اگر ایثارگرانی هستند که مدارک مثبته خود را ارائه نموده‌اند و در زمان شاغلی مزایای ایثارگری خود را دریافت نموده‌اند ولی در زمان بازنشستگی قطع شده دوباره از مزایای ایثارگری خود برخوردار خواهند شد  اگر ایثارگرانی هستند که مدارک مثبته ایثارگری خود را در زمان شاغلی به هر دلیل ارائه ننموده‌اند و از مزایای آن در زمان شاغلی استفاده نکرده‌اند موضوع را باید شخصا از طریق اداره متبوع و صندوق بازنشستگی پیگیری کنند.
 
٢- سقف تعیین شده برای گروه های ٢٠ گانه شغلی کلا حذف می شود و کسانی که به دلیل وجود سقف از دریافت کامل مزایای مدیریت، سنوات خدمت اضافی، خدمت اداری در مناطق جنگی و مزایای جانبازی نتوانسته بودند کامل استفاده کنند برایشان احکام جدیدی با تاریخ اجرای اول مهرماه ٩٩ صادر خواهد شد به طوری که هیچ بازنشسته‌ای از این بابت  متضرر نشود .
 
٣- مقرر بود برای کلیه بازنشستگان سال ١٣٩٩ احکام همسان سازی با تاریخ اجرای اول مهرماه ١٣٩٩ صادر شود و امیدوارم با حقوق آبان ماه این موضوع عملیاتی شود.
 
٤- برای مدرسان و کارکنان غیر هیات علمی دانشگاه‌های مختلف با استعلام از وزارت علوم، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و ..... اطلاعات جدیدی کسب شد و متناسب با اطلاعات جدید، جدول جدیدی طراحی که برای اجرا به صندوق بازنشستگی ابلاغ خواهد شد. امیدوارم با حقوق آبان ماه سال ١٣٩٩ این مهم هم انجام  شود .
 
٥- در پیشنویس لایحه بودجه ١٤٠٠ در ردیف کمک به صندوق های بازنشستگی رقم مورد نیاز برای ادامه این روند پرداخت حقوق بازنشستگان با احتساب افزایش بیست و پنج درصد سالانه در نظر گرفته شده که جای تقدیر و تشکر دارد.
 
وی تاکید می‌کند: با اعمال موارد فوق می‌توان ادعا کرد که هیچ بازنشسته‌ای کمتر از نود درصد شاغل مشابه خود دریافت نمی‌کند و این موضوع یک موفقیت بسیار بزرگ و ارزشمند برای همه ما بازنشستگان است که به راستی  بایستی قدردان زحمات مسئولینی باشیم که در این راه کمک کردند.
 

منبع : ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها