سرپرست شرکت طلای زرشوران خبر داد:

راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا

با راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا، تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش به‌ منظور خرید مواد اولیه، پرداخت حقوق و مزایای کارگران و همچنین افزایش تولید تسهیل خواهد شد.

راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، محسن نادری؛ سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران  با بیان این مطلب گفت: کاهش هزینه‌های نگهداری و جابجایی، امنیت حفظ سرمایه برای دارنده اوراق، کاهش فاصله زمانی بین تولید و متقاضی، حذف واسطه‌ها، شفاف‌سازی و کمک به ثبات قیمت‌ها از نتایج راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا خواهد بود.

وی افزود: استانداردسازی شمش‌های طلا بر اساس ISO17025 لحاظ می‌شود و با معامله گواهی سپرده شمش طلا در بورس، هزینه ساخت در خرید (کارمزد یا اجرت و…) حذف می‌شود.

نادری عنوان کرد: همچنین از این طریق قابلیت نقد شوندگی بالا، قابلیت خرید به میزان سرمایه خریدار، نبود محدودیت زمانی برای خرید طلا را همراه با ریسک خرید و فروش پایین حاصل می شود.

سرپرست شرکت طلای زرشوران گفت: با توجه به اینکه شرکت طلای زرشوران ۱۰۰ درصد دولتی است و متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است، بنابراین ورود به بازار سرمایه باید از طریق مکانیزم های قانونی انجام پذیرد.

وی افزود: با توجه به گسترش بازار سرمایه در میان مردم و استقبال از این بازار و با توجه به صدور اوراق ۱۰۰ سوتی پیش‌بینی می‌شود، تقاضای کافی و ۱۰۰ درصدی برای فروش گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا وجود داشته باشد.

سرپرست شرکت طلای زرشوران گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر امکان خرید شمش‌های یک کیلو گرم جهت حفظ ارزش آتی ذخیره و پس‌انداز مردم وجود ندارد، در این زمینه با راه‌اندازی اوراق امکان خرید طلا برای عام مردم به میزان سپرده و نقدینگی عامه جامعه فراهم می‌شود.

گفتنی است معدن طلای زرشوران در ۳۵ کیلومتری شمال شهر تکاب و در فاصله ۷ کیلومتری روستای زرشوران واقع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها