این افراد برای دریافت یارانه باید آزمون دهند + جزئیات

مجلس بار دیگر به طرح پرداخت یارانه نقدی ورود کرد تا این بار افراد جامانده از طرح هدفمندی یارانه‌ها، بار دیگر امکان دریافت این یارانه را پیدا کنند.

این افراد برای دریافت یارانه باید آزمون دهند + جزئیات

بهارستان‌نشینان درصددند تا قانون و مصوبه جدیدی به منظور تغییر در شرایط کمک‌های مالی دولت به مردم ایجاد شود. دغدغه‌های معیشتی نمایندگان مجلس یازدهم کماکان ادامه دارد و بهارستان‌نشینان درصددند تا قانون و مصوبه جدیدی به منظور تغییر در شرایط کمک‌های مالی دولت به مردم ایجاد شود تا جایی که چند روز پس از تصویب طرح تأمین کالاهای اساسی، مجلس بار دیگر به طرح پرداخت یارانه نقدی ورود کرد تا این بار افراد جامانده از طرح هدفمندی یارانه‌ها، بار دیگر امکان دریافت این یارانه را پیدا کنند. البته این پیشنهاد یکی از بندهای الحاقی طرح تامین کالاهای اساسی بوده و با تصویب آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف به بررسی اعتراض افرادی که یارانه آنها قطع شده و همچنین برگزاری آزمون وسع خواهد شد.

 

جاماندگان دریافت یارانه چه کسانی هستند؟

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس معتقد است که  برخی از افراد مددجوی کمیته امداد یارانه دریافت نمی‌کنند در حالی که یارانه حامل‌های انرژی چندین مرتبه افزایش یافته است. براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها، یک دوم حاصل از افزایش حامل‌های انرژی باید به مردم پرداخت شود، اما پرداخت نشده و به طور مداوم با افزایش قیمت خدمات و کالاها مواجهیم و هر دستگاهی قیمت‌ها را در حوزه خود افزایش می‌دهد.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه این پیشنهاد در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است، اظهار کرد: متأسفانه در زمان ثبت نام یارانه‌ها، برخی از مردم به دلیل عدم دسترسی به سیستم‌های اینترنتی و مراکز ثبت نام از ثبت نام جا ماندند. از سوی دیگر برخی از مردم امکان مراجعه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها در تهران را ندارند، بنابراین در این پیشنهاد امکان آزمون وسع وجود دارد، یعنی باید افراد اول ثبت نام کنند، سپس از آنها آزمون وسع گرفته شده و در نهایت به نیازمندان پرداخت می‌شود.

چه کسانی باید برای دریافت یارانه آزمون وسع بدهند؟/

 

چه افرادی واجد شرایط شرکت در آزمون وسع هستند؟

حال این سوال پیش می آید که مجلسی ها دقیقا کدام جامعه آماری را برای درخواست مجدد یارانه مدنظر قرار گرفته‌اند و منابع این طرح از کجا تأمین می‌شود.

محمد خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: طبق این پیشنهاد سرپرستان خانواری که یارانه دریافت نمی‌کنند  و یا یارانه آنها قطع شده می‌توانند، دوباره برای دریافت این مقرری درخواست دهند اگر این افراد در آزمون وسع واجد شرایط شناخته شوند یارانه دریافت خواهند کرد.

وی افزود: اکنون تنها راه دریافت اطلاعات پیرامون جامعه هدف  بانک اطلاعاتی رفاه ایرانیان بوده که در اختیار وزارت کار قرار دارد و در این بانک اطلاعاتی درآمد، دارایی، املاک، سفرهای خارجی و تراکنش‌های بانکی خانوارهای ایرانی مشخص بوده و با آزمون وسع  جامعه هدف مشخص خواهد شد، همچنین  منابع تامین مالی این طرح از محل فروش املاک مازاد دولتی خواهد بود.

وصل یارانه جاماندگان برای دولت بار مالی دارد/ شورای نگهبان کلیات این طرح را زیر سؤال می‌برد

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه اخیر مجلس با موضوع امکان درخواست مجدد یارانه گفت: گلایه‌های فراوانی از سوی مردم به مسئولان دولت و مجلس برای جاماندگان دریافت یارانه و یا قطع شدگان یارانه وجود دارد.

وی افزود: ممکن است به دلایل بسیاری دریافت یارانه از سوی یک سرپرست خانوار با مشکل مواجه شده باشد و یا ثبت اطلاعات ناقص، یارانه این سرپرست خانوار قطع شده باشد که این اشتباهات محتمل است و عملاً آن خانوار از لیست دریافت یارانه‌ حذف شده و تلاش‌های صورت گرفته از سوی آنها برای دریافت یارانه بی‌نتیجه بوده است.

قادری با بیان اینکه  مصوبه مجلس برای دولت بار مالی دارد، تصریح کرد: ممکن است که شورای نگهبان کلیات این طرح را زیر سؤال ببرد و حتی به طرح تأمین کالاهای اساسی که قرار است با فروش اموال و دارایی‌های دولت به مرحله اجرا درآید هم تسری کند.

وی افزود: اگر شورای نگهبان به طرح تأمین کالاهای اساسی ایراد اصل ۷۵ (داشتن بار مالی برای دولت) بگیرد، نمایندگان مجلس می‌کوشند این طرح را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته و برای سال آتی آن را تصویب کنند. ضمن اینکه اگر بر نظر خود اصرار کنیم تعیین تکلیف این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص خواهد شد.

چه کسانی باید برای دریافت یارانه آزمون وسع بدهند؟/

از آنجایی که افزایش تعداد یارانه بگیران برای دولت بارمالی ایجاد می‌کند  ممکن است پیشنهاد مجلس در راستای درخواست مجدد یارانه در شورای نگهبان رد شود،  بنابراین  به نظر می‌رسد که بهتر بود مجلس به منظور  چنین اقدامی در ابتدا  نظر مثبت دولت را در مساله تامین منابع و شیوه اجرا  جلب می‌کرد. البته این طرح در صورت  چراغ سبز شورای نگهبان نیز ابهاماتی دارد، چرا که در آن صورت در  آینده باید شرایط بررسی وضعیت کسانی که از دریافت یارانه جامانده‌اند فراهم شود و افراد متقاضی در آزمونی شرکت کنند که دریافت یارانه منوط به عبور از آن خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

فال روزانه شنبه 17 آبان 1399

مبلغ یارانه نقدی افزایش پیدا کرد + مبلغ جدید

دانشجویان متقاضی وام ودیعه مسکن بخوانند + زمان ثبت نام و مبلغ وام

فوری/ جزئیات پرداخت دو یارانه 120 هزارتومانی برای هر نفر + زمان واریز

مبلغ پرداختی یارانه نقدی دولت چقدر باید باشد؟ + جزئیات

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها