جدیدترین اخبار حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: با صدور پیش‌نویس احکام مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، بازنشستگان تاخیری در دریافت حقوق و مزایایشان نخواهند داشت

جدیدترین اخبار حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: با صدور پیش‌نویس احکام مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، بازنشستگان تاخیری در دریافت حقوق و مزایایشان نخواهند داشت و بلافاصله مطالباتشان را دریافت می‌کنند. علی اصغر بیات گفت: واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی بر اساس دستور اداری جدید صادره، مکلف می‌شوند، پس از احراز شرایط قانون بازنشستگی و دریافت استعلام ترک کار بیمه شده، پیش‌نویس حکم بازنشستگی را با لحاظ مجموع سوابق پرداخت حق بیمه قابل قبول و رعایت سایر قوانین و مقررات صادر نمایند که این امر در راستای رضایت‌مندی بیشتر بازنشستگان انجام شده است. وی افزود: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کاری بزرگ و تاریخی بود که همزمان با حقوق مرداد پرداخت شد و رضایت‌مندی بازنشستگان را به همراه داشت.

 

بیشتر بخوانید : خبر سرنوشت ساز و مهم برای بازنشستگان | بازنشستگان بخوانند

 

وی با تاکید بر اینکه متناسب‌سازی به یقین، شکاف درآمدی را کم و حس تکریم بازنشستگان و مستمری‌بگیران را احیا کرد، گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده این موضوع، رضایت‌مندی بسیاری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران را به همراه داشت که امیدوارم با ادامه این روند توسط مسئولان، شیرینی کام این عزیزان به تلخی تبدیل نشود.

وی افزود: در جلسات مختلف تصمیم‌گیری نحوه اجرای متناسب‌سازی، سعی شد که نهایت عدالت بیمه‌ای با اجرای متناسب‌سازی محقق شود.

 

بیات خواستار حمایت بیشتر سازمان تأمین اجتماعی از بیمه تکمیلی بازنشستگان شد و گفت: برخورداری از خدمات درمانی مناسب حق بازنشستگان است و بیمه تکمیلی بازنشستگان باید با جدیت پیگیری شود.

 

وی با بیان اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با همفکری و مشورت نمایندگان کانون‌های بازنشستگی انجام شده است، اظهار داشت: مطابق با نظر تشکل‌های بازنشستگان، ۴ درصد مربوط به سنوات سخت و زیان‌آور در محاسبات مربوط به متناسب‌سازی اعمال می‌شود و مجموع مبالغ مربوط به متناسب‌سازی در احکام حقوقی این گروه نیز درج خواهد شد.

 

وی به مورد مهم دیگری که مورد موافقت مدیرعامل تأمین اجتماعی قرار گرفته اشاره کرد و گفت: همچنین مقرر شده مبلغ پرداختی در خصوص متناسب‌سازی که شامل مبلغ متناسب‌سازی، ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق می‌شود، به صورت تجمیعی در آیتم پایه حقوق فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری‌بگیران در نظر گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها