دارندگان سهام عدالت بخوانند!

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان این که فروش سهام عدالت منطقی نیست گفت: به دارندگان سهام عدالت توصیه می‌کنم عجله‌ای برای فروش سهام عدالت خود نداشته باشند و تا بهبود وضعیت بازار شکیبایی کنند.

دارندگان سهام عدالت بخوانند!

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان این که فروش سهام عدالت منطقی نیست گفت: به دارندگان سهام عدالت توصیه می‌کنم عجله‌ای برای فروش سهام عدالت خود نداشته باشند و تا بهبود وضعیت بازار شکیبایی کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم درمورد نارضایتی مردم از نحوه فروش سهام عدالت گفت: اکنون سهام عدالت کمتر از گذشته مورد توجه خریداران است و برای رفع این موضوع باید دوباره در بورس عرضه و معامله شود.

طغیانی افرود: البته مشتری برای سهام عدالت کم نیست اما وضعیت نامطلوب بازار سرمایه فروش بعضی سهام‌ها را دشوار کرده است.

وی ادامه داد: اکنون خرید و فروش نمادهای ارزشمند کاسته شده و در چنین وضعیتی فروش سهام عدالت منطقی نیست. به دارندگان سهام عدالت توصیه می‌کنم عجله‌ای برای فروش سهام عدالت خود نداشته باشند و تا بهبود وضعیت بازار شکیبایی کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: اصرار بر فروش سهام عدالت حجم عرضه و صف‌های فروش را سنگین‌تر می‌کند که این امر باعث می‌شود تا قیمت آن نسبت به از ارزش ذاتی کاهش بیشتریرا تجربه کند و همچنین ساماندهی بازار به تعویق بیوفتد.

طغیانی بیان کرد: پیش از این کارگزاری‌ها با عرضه‌های سنگین خود باعث شکل‌گیری صف فروش شدید شدند و اکنون نیز با اصرار دارندگان این سهام به فروش به این موضوع بیشتر دامن زده می‌زند.

وی درمورد اعتراض برخی از سهامداران مبنی بر واریز نشدن وجه حاصل از فروش سهام آنها، اظهار کرد: بانک‌های عامل باید پس از فروش سهام عدالت افراد وجه حاصل از آن را با نرخی که در آن روز به فروش رفته و در همان روزی که فروش انجام شده است، واریز کنند. در غیر این صورت متخلف محسوب می‌شوند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: کوتاهی بانک‌های عامل و کارگزاری‌ها در فروش سهام‌ عدالت افراد قابل پیگیری است. دارندگان سهام عدالت که دچار چنین مشکلی هستند می‌توانند با مراجعه به نهاد مرجع یعنی سازمان بورس و اوراق بهادار و ارائه اسناد خود شکایت کنند.

طغیانی با بیان اینکه قانون برای پیگیری چنین مواردی بخش‌های جامعی دارد در خصوص این موضوع گمان می‌کنم تعلل از بانک‌ها است، تشریح کرد: اگر اسناد مربوطه گواهی از چنین اتفاقی بدهد و ثابت شود که سهام عدالت آنها فروخته شده اما هنوز مبلغ آن را دریافت نکرده‌اند و یا کامل به دستشان نرسیده، سازمان مرجع موظف به رفع و حل این مسئله بوده و در قبال کوتاهی‌ها مکلف به پاسخگویی است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی درمورد این سوال مبنی بر اینکه آیا مجلس برای حل این موضوع چاره‌ای اندیشیده است؟ پاسخ داد: مجلس مجری نیست و توان ما در حد پیشنهادات است که البته اگر پیشنهاداتی که در گذشته ارائه شد، همانند بازرگردانی شرکت‌های حقوقی و انجام صحیح وظایفشان اجرایشان می‌تواند بازار را از آشفتگی خارج کرده و روز به روز وضعیت بهتری پیدا کند اما متاسفانه این راهکار هنوز اجرایی نشده است.

طغیانی گفت: حدود دو هفته گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی جلسه‌ای به بررسی موضوعات و چالش‌های بازار سرمایه پرداختند و راهکارهای خوبی در این جلسه مطرح و بررسی شد. کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر پیشنهادات مطرح شده است که به مرحله اجرا برسد و یا در غیر این صورت از لحاظ نظری رد شود.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها