افزایش بی‌سابقه واردات مس چین به‌واسطه باز شدن روزنه آربیتراژ

داده های گمرک چین نشان می‌دهد واردات مس این کشور برای دومین ماه متوالی در جولای به رشدی بی سابقه دست یافت، که علت آن قیمت‌های مطلوب بین المللی که روزنه ای از آربیتراژ را گشودند و تقاضای شدید در بزرگترین کشور مصرف‌کننده مس جهان بود.

افزایش بی‌سابقه واردات مس چین به‌واسطه باز شدن روزنه آربیتراژ

به گزارش «مس‌پرس» به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه اداره کل گمرک چین گفت واردات مس غیرنوردی و فرآورده های مسی به چین در ماه گذشته به 762.211 تن رسید. این رقم 16.1 درصد از رکورد سابق 656.483 تنی در ماه ژوئن و 81.5 درصد از واردات 420 هزار تنی جولای 2019 بیشتر بود.

فعالیت های بخش کارخانجات تولیدی چین، که از منابع اصلی تقاضا برای مس است، برای پنجمین ماه متوالی در ماه جولای افزایش یافت. فروش دستگاه های خاکبرداری که نشانگر وضعیت رونق یا رکود بخش ساختمانی به عنوان مصرف کننده بزرگ دیگر مس است، در ماه جولای بیش از 40 درصد نسبت به ماه مشابه سال پیش صعود داشت.

هی تیانیو، از تحلیلگران CRU، گفت این رشد بی سابقه عمدتاً به علت تفاوت بین قیمت های لندن و شانگهای صورت گرفته، که راه را برای خرید ارزان تر مس از خارج از کشور در روندی موسوم به آربیتراژ هموار می سازد.

هی افزود روزنه آربیتراژ حدود 20 جولای بسته شد و تقاضا در فصل دوم به علت تقاضای برآورده نشده فصل نخست بسیار خوب بود. او افزود که تقاضا برای مس از سوی بخش کارخانجات ساخت دستگاه های تهویه هوا چشمگیر است.

گمرک چین گفت واردات کنسانتره مس در ماه جولای به 1.795 میلیون تن رسید. این رقم 12.6 درصد نسبت به رقم ماه ژوئن، با پایین ترین واردات ماهانه از سپتامبر 2019 به بعد، افزایش داشت اما 13.5 درصد نسبت به رقم جولای 2019 پایین تر بود. کارخانه های ذوب مس در تقلا برای تأمین کنسانتره کافی هستند، چون محدودیت های معدنکاری برای مهار کووید 19 بازار را دچار کسری این ماده خام کرده است.

با وجود این، تحلیلگر CRU، هی، هشدار داد که تقاضای مس ممکن است در فصل سوم کاهش یابد چون بازخوردی که از مصرف کنندگان در دیدار اخیرش در استان جیانگ سو، از مناطق اصلی ذوب مس، به دست آورده نشان می دهد که تقاضا برای مس پالایش یافته وضعیتی بینابین یا متوسط دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها